• Paisley

Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!

Ja berätta nu! Vad har ni råkat blanda ihop? Berätta alla era historier om när ni tog X istället för Y. Vad hände?
    Raklödder på tandborsten? Fel väska på flygplatsen? Ni får vara anonyma ;)

Detaljerna är helheten
  • Svar på tråden Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!
  • Hoppy

Hade varit och handlar och lyckades lägga påsen med frysta räkor i köksskåpet och flingpaketet i frysen. Kunde sedan inte hitta räkorna på kvällen och letade och letade men tänkte att jag måste glömt dem i affären. Hittade dem vid frukosten dagen efter när jag skulle göra iordning en tallrik med flingor och räkorna låg i skåpet där flingorna brukar stå. Hjärnsläpp!

• Queenie70
    Hoppy skrev 2012-05-13 22:07:16 följande:
    Hade varit och handlar och lyckades lägga påsen med frysta räkor i köksskåpet och flingpaketet i frysen. Kunde sedan inte hitta räkorna på kvällen och letade och letade men tänkte att jag måste glömt dem i affären. Hittade dem vid frukosten dagen efter när jag skulle göra iordning en tallrik med flingor och räkorna låg i skåpet där flingorna brukar stå. Hjärnsläpp!

Så gjorde jag med ett paket köttfärs en het sommarvecka. När det började stinka lik i hela lägenheten så städade jag och städade och kunde inte begripa varför det stank. TIlls jag hittade paketet nån vecka senare. Paketet rörde sig, och kryllade av likmaskar. Det gick inte ens att se att det varit köttfärs i det.
  • Anonym

Sprayade precis hela äppelträdet med Roundup i tron att det var medel mot bladlöss. Flaskorna ser ju nästan identiska ut.... Duschade rikligt med vatten efteråt och sitter nu och håller tummarn. 

• Hoppy
    Queenie70 skrev 2012-05-13 22:15:37 följande:
    Så gjorde jag med ett paket köttfärs en het sommarvecka. När det började stinka lik i hela lägenheten så städade jag och städade och kunde inte begripa varför det stank. TIlls jag hittade paketet nån vecka senare. Paketet rörde sig, och kryllade av likmaskar. Det gick inte ens att se att det varit köttfärs i det.
    Åh fy och blä vad ruskigt äckligt, vet precis hur det luktar och lukten sitter kvar i näsan länge efteråt!!!

I mitt fall hade det iallafall inte börjat lukta som tur var!
  • EhjärtarP

Råkade ta tigerbalsam istället för ögoncreme och började smeta in ögat med.. inte så skönt :P. Piggnade till snabbt där på morgonen gjorde jag i alla fall, och efter allt sköljande av ögat fick jag lite bråttom till jobbet.

• Tjorvigt

Vi hade en katt tidigare som var lite folkilsk, så när det kom mycket folk så stängde vi in honom i klädkammaren(stor klädkammare + mat och låda) till folket hade gått.
    Så en kväll blev det kalas hos oss och vi stängde in katten i klädkammaren.
    När folket gått hem på natten öppnar jag och släpper ut katten. Dagen efter så ser jag att katten har kräkts i sin matkopp.
    Jag ojjar mig över att katten mår dåligt och undrar vad som kan va fel hela den dagen.
    Det visar sig senare på kvällen att det är min sambos storebror som blivit lite för överförfriskad och illamående kvällen innan. Dörren brevid toadörren är in till klädkammaren, en liten miss i hans planering tror jag. Men hur han lyckades att stå och kräkas och ändå träffa bara den lilla matkoppen är för mig en gåta, pricksäker var han iaf.

ღ Linus ღ
  • Tanya6

För några år sedan skulle jag hälsa på en kompis som hade småbarn. Hon sa att jag skulle smyga in utan att knacka, så inte lillan skulle vakna. Jag gjorde så, problemet var bara att jag gick in i fel husSkäms. Där sitter ett äldre par och ser på tv och tittar förvånat på mig.Jag skämdes så jag grina ..

• Madrigalen
    LiamsMamma skrev 2012-05-11 23:52:31 följande:
    Försökte gå igenom spärren med bibliotekskortet istället för SL kortet.. Var ganska trött den morgonen..
    Ibland har det hänt att jag urtrött försökt att öppna
    dörren med mitt sl-kort. En gång stod jag ganska länge
    och liksom hackade på låset med det, tänkte
    men varför öppnas inte dörren
  • SofieMuller

Ojojoj! Jag som är virrpannan själv ända ut i fingertopparna, har ju råkat för en hel del...

Jag gick i mellanstadiet och kom till skolan på morgonen, satte mig vid min bänk och lektionen började.
    Det började klia på magen så jag kliar ju såklart... Känner dock att det är ett väldigt glansigt tyg och tänker att detta var ju inte någonting jag hade klätt på mig.
    Kikar ner och ser att mitt pyjamas-linne i siden sitter om magen.
    Jag hade alltså trätt ur armarna och dragit ner till midjan och sen slängt på mig en tröja, jättepinsamt!

Sen en dag så skulle jag ta ut pengar i automaten och det var rätt lång kö.
    Det blir min tur och jag trycker in kortet och ska snabbt och lätt ta ut pengar men det funkar inte!
    Jag börjar bli totalt vansinnig och stoppar in kortet om och om igen!
    Alla bakom mig suckar och börjar bli duktigt trötta på mig!
    Efter någon minuts fibblande så ser jag att det är bensinkortet jag håller i... Suck sa inte bara jag utan även resten av kön som ägande mig ordentligt....

Svar på tråden Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!