• Paisley

Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!

Ja berätta nu! Vad har ni råkat blanda ihop? Berätta alla era historier om när ni tog X istället för Y. Vad hände?
    Raklödder på tandborsten? Fel väska på flygplatsen? Ni får vara anonyma ;)

Detaljerna är helheten
  • Svar på tråden Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!
  • Anonym
    Ikka skrev 2012-05-14 17:05:37 följande:
    Precis vad en kompis mamma på 90-talet gjorde. Hon skulle också spraya på sig lite parfym "down there" innan ett gynbesök men råkade ta fel med barnens hår-silverglitter-spray....
    Rena rama disco-prinsessan blev hon inför gynekologen, vilket inte riktigt var tanken kanske.... 

Kan vi skippa alla vandringshistorier (börjar bli lite för mycket nu) och ta verkliga saker istället?!
  • WeWant

Min kände någon som jobbade på mammografin som berättade detta. Det kom en dam som skulle göra sin första mammografi och fick förklarat för sej att hon kunde klä av sej på överkroppen och sen sätta på sej ett par blåa tossor, när hon väl kommer in i undersökningsrummet så hade hon satt tossorna på pattarna i stället för på fötterna.. vi hade väldigt roligt åt det i alla fall i fikarummer, troligen sköterskorna oxå :D

• Ikka
    Betty Boop skrev 2012-05-14 17:08:31 följande:
    Känner ALLA nån som har sprayat glitterspray på muffen av misstag??? Jag kanske måste ta o fråga runt i bekantskapskretsen...
    Ingen aning! Kan bara svara för kompisens mamma som tyckte det hela blev väldigt genant eftersom hon inte upptäckte det förrän under själva gyn.besöket då gynekologen fällde nån lite lätt road kommentar om typ finstass/disco som jag inte längre minns...

• WeWant

Eller när sambons lillebror kommer och frågar om vi har några sockerbitar ? - nää, svarar jag snabbt, vi har bara strösocker hemma ! men det var tydligen såna till el sladdar han menade, jag dog lite då...

• Ikka
    Anonym skrev 2012-05-14 17:11:34 följande:
    Kan vi skippa alla vandringshistorier (börjar bli lite för mycket nu) och ta verkliga saker istället?!
    Vad är det som är orimligt i det hela?? 
    Jag och kompisen till denna mamma var i 10-års åldern och parfymer, spray etc. stod huller om buller i badrumsskåpet....lätt att ta fel ju....
    Jag hade skrivit klart om denna händelse när jag såg att någon annan redan postat om det hela och länkade då in föregående persons historia till mitt inlägg och ändrade inledningen. 
    Förstår inte varför en förväxling mellan parfym och hårglitter skulle behöva vara en vandringssägen?
    Varför hojtas det inte om det när folk förväxlar handkräm med tandkräm ex? 

• Betty Boop
    Ikka skrev 2012-05-14 17:14:44 följande:
    Ingen aning! Kan bara svara för kompisens mamma som tyckte det hela blev väldigt genant eftersom hon inte upptäckte det förrän under själva gyn.besöket då gynekologen fällde nån lite lätt road kommentar om typ finstass/disco som jag inte längre minns...

Det är ju ganska lustigt att samma historia har kommit upp minst 7 ggr här i tråden. Det verkar vara många som har en kusins granne eller kompis moster som har varit med om samma sak!

• Ikka
    WeWant skrev 2012-05-14 17:12:42 följande:
    Min kände någon som jobbade på mammografin som berättade detta. Det kom en dam som skulle göra sin första mammografi och fick förklarat för sej att hon kunde klä av sej på överkroppen och sen sätta på sej ett par blåa tossor, när hon väl kommer in i undersökningsrummet så hade hon satt tossorna på pattarna i stället för på fötterna.. vi hade väldigt roligt åt det i alla fall i fikarummer, troligen sköterskorna oxå :D
    Lovely!!! 
  • KiaL
    Betty Boop skrev 2012-05-14 17:08:31 följande:
    Känner ALLA nån som har sprayat glitterspray på muffen av misstag??? Jag kanske måste ta o fråga runt i bekantskapskretsen...

Ja nu börjar tom. jag undra hur många det igentligen finns därute som har så bråttom att de inte läser på´flaskan de tänker använda till mufflan.. Känns om om nån hört historien, ändrat om den lite för att sen berätta vidare till bekanta som sen tror att det är sant...
  • Ikka
    Betty Boop skrev 2012-05-14 17:19:52 följande:

Det är ju ganska lustigt att samma historia har kommit upp minst 7 ggr här i tråden. Det verkar vara många som har en kusins granne eller kompis moster som har varit med om samma sak!

Okej, jag har bara läst en till....den jag länkade till....så jag har ingen aning....
    Vet bara att denna mamma lyckades med det iaf....  
Svar på tråden Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!