• Paisley

Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!

Ja berätta nu! Vad har ni råkat blanda ihop? Berätta alla era historier om när ni tog X istället för Y. Vad hände?
    Raklödder på tandborsten? Fel väska på flygplatsen? Ni får vara anonyma ;)

Detaljerna är helheten
  • Svar på tråden Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!
  • Essence
    Skabetti skrev 2012-05-17 18:16:36 följande:
    Hittade äggförpackningen i frysen häromveckan.

Glömde raka ena benet en gång.
    Haha de här skrattade jag faktiskt högt åt. =D
  • Anonym
    Essence skrev 2012-05-17 20:15:11 följande:
    Haha de här skrattade jag faktiskt högt åt. =D

Jadu det var kul..
  • Elien

Insåg att någon måste råkat slänga påsen med tomma (sop)påsar i här hemma av misstag så nu har vi typ inga påsar kvar hemma.

H född 091017
  • Anonym (Oupps)

Gått in på herrarnas istället för damernas efter badetSkäms
    Tog en flaska alkoläsk i tron att det var vanlig läsk när jag var liten och hade gått upp först i familjenOskyldig

Paketerat in fjärrkontrollen i en plastpåse och lagt in i frysen när det var ett 1/2 liters glasspaket jag skulle göra det med, hade med mig fjärrkontrollen ut i köket när jag skulle hämta glass. När jag satte mig i soffan igen hade jag svårt att begripa varför fjärrkontrollen var så djäkla kall och blev så smetig efter en stund, ja förvirrad och tankarna nån annanstans...men glassen var god i alla fall Tungan ute

Försökt ta ut pengar i bankomaten på mitt kollektivtrafikortObestämd

Gått på busssen och åkt åt fel hållFörvånad

Japp jag är en människa som kan vara ganska disträ ibland och det märks.Skrattande

• Alexe

Mamma körde en tre fyra kilometer m videokameran på motorhuven - alldeles framför rutan på förarsidan.

Pappa körde iväg m mobilen på taket. Jag fick sen åka efter o samla ihop delarna ur diket. Märkligt nog visste han exakt var den trillat av.

Jag anmälde min cykel stulen nån vecka innan jul. Var rätt ilsken över att ha blivit av med den, låst nere i källaren bland alla andra cyklar dessutom. Varför tog de bara min liksom? Sambon undrade försynt om jag ändå inte cyklat nånstans med den o glömt det. Jag kontrar i dryg ton m att han kanske lånat cykeln o glömt själv.
    Nån vecka efter jul är vi på en lekplats med barnen och plötsligt slår det mig - sist så cyklade jag ju till samma lekplats. Men jag cyklade inte hem igen... Går bort till cykelstället och jomenvisst, där står min cykel. Bara att ringa polisen o be att få ta tillbaka anmälan.

• Tjorvigt
    Alexe skrev 2012-05-18 23:00:04 följande:
    Mamma körde en tre fyra kilometer m videokameran på motorhuven - alldeles framför rutan på förarsidan.

Pappa körde iväg m mobilen på taket. Jag fick sen åka efter o samla ihop delarna ur diket. Märkligt nog visste han exakt var den trillat av.

Jag anmälde min cykel stulen nån vecka innan jul. Var rätt ilsken över att ha blivit av med den, låst nere i källaren bland alla andra cyklar dessutom. Varför tog de bara min liksom? Sambon undrade försynt om jag ändå inte cyklat nånstans med den o glömt det. Jag kontrar i dryg ton m att han kanske lånat cykeln o glömt själv.
    Nån vecka efter jul är vi på en lekplats med barnen och plötsligt slår det mig - sist så cyklade jag ju till samma lekplats. Men jag cyklade inte hem igen... Går bort till cykelstället och jomenvisst, där står min cykel. Bara att ringa polisen o be att få ta tillbaka anmälan.
    hahahaha...skrattade högt så tårarna rann åt detta, kände verkligen igen mig själv. Jag skulle utan problem lyckas med samma sak =)
    ღ Linus ღ
  • Anonym (Förvånad)

Det var inte jag som tog fel :)

Vi skulle byta flyg mitt i en långflygning, och står bland hundratals människor i passkön för att ta oss ut i terminalen. Plötsligt känner jag en liten hand som smyger sig in i min och tar tag i den. Jag tittar ned, och där står ett litet barn på 3-4 år och håller mig i handen. 5 meter längre bort står hans familj och har jätteroligt åt honom och mig :)

Mamman kom och hämtade honom, och han rörde inte en min åt att här står han och håller mamma i handen, och så plötsligt kommer hon samtidigt och hämtar honom från vänster. Han bara luffsade med nygammla mamma, stackarn var nog väldigt trött :)

• Purpurbräcka

Jag brukar alltid ha en cykelpump liggande i cykelkorgen så att jag har den till hands om utifall. I början av förra veckan upptäckte jag att den var borta. Tänkte att någon norpat den eller att den kanske trillat ur när cykeln blåst ikull någon gång. I ca en vecka gick jag och tänkte att jag måste ju komma ihåg att köpa en ny cykelpump.

I onsdags blev det av. Glad i hågen kom jag hem med min nya pump. När jag lossat den från sin förpackning gick jag ut och lade den i hallen så att jag skulle komma ihåg att ta med den ner till cykeln. Precis när jag lagt ifrån mig pumpen kom sambon förbi och jag pekade och sade "Titta på min fina nya cykelpump!" (Ja, vi brukar uttrycka oss så barnsligt ibland).

Och vad tror ni låg bara en dm från den nya pumpen? Jo, naturligtvis låg den gamla pumpen där. Och där hade den säkert legat hela tiden. Skäms   

• Anonym

Kompisen kom hem efter krogen, slänger av sig skorna och somnar på soffan! Problemet med radhus är att alla hus ser likadana ut. När grannen gick upp på morgonen blev han först förbryllad över skorna i hallen, vad han sedan tänkte när han hittade sin nya granne i sin soffa vet jag tyvärr inte

Svar på tråden Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!