Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!
Ja berätta nu! Vad har ni råkat blanda ihop? Berätta alla era historier om när ni tog X istället för Y. Vad hände?
Raklödder på tandborsten? Fel väska på flygplatsen? Ni får vara anonyma ;)
Ja berätta nu! Vad har ni råkat blanda ihop? Berätta alla era historier om när ni tog X istället för Y. Vad hände?
Raklödder på tandborsten? Fel väska på flygplatsen? Ni får vara anonyma ;)
Grälade med ett ex via sms för en tid sen, insåg efter ungefär 30 min att det är opraktiskt att ha 3 Micke i telefonboken när man är upprörd. Den ena svarade inte, den andra skickade ett snabbt svar, "vaa???" Han som svarade med vaaa??? är också ett ex sen tidigare.
Numera finns ingen Micke alls i min tfnbok, och alla andra poster står med både för och efternamn.
Hahaha, jag har också nästan kattnappat en katt
Det var när vi bodde ute i skogen utan några nära grannar och det var kväll så jag ville ha in min katt för natten. Ropar efter den ett tag och ser den snart sitta en bit ifrån mig.
Lyfter upp den i famnen, tänker att hon har lagt på sig och i samma ögonblick ser jag min katt som sitter fem meter längre bort :-P
En av grannarna hade tydligen en exakt kopia av vår katt för även när de stod bredvid varandra var det svårt att se vilken som var min
Jag hade sökt 2 jobb samtidigt och blev kallad till det ena jobbet
Glad i hågen åkte jag iväg.
Tyvärr blev jag lite försenad och blev tvungen att ring och säga att jag skulle bli 5 minuter sen
Konstigt nog var det ingen som kände till något om en intervjuv
Jag rev upp himmel och jord, var förbannad och fick till slut prata med VD.n
Jag förklarade att det var väldigt oseriöst.
"Hmm konstigt det här sa han. Den här tjänsten har vi ju redan tillsatt, ven är det som har ringt dig om detta, undrar VD:n"
Nu blir jag genast lite illamående och förstår att något är jävligt galet här, ber om ursäkt och avslutar samtalet
När jag lagt på luren ringer det en mycket bestämmd dam som undrar varför jag uteblivit från min anställningsintervjuv
Jag blir då tvungen att förklara att jag blandat ihop jobben.....
(Nepp, jag fick inte jobbet)
Mitt i natten, lite lätt yrvaken.. Hällde tandskölj i tvättmaskinen istället för sköljmedel..
Hade sjuka barn i vintras.. Kom på mig själv innan jag satt igång tvättmaskinen och hällde ut det.
Skulle på fest i en lägenhet på tredje våningen med loftgångar. Utanför lägenheten stod en massa vänner och ropade att jag skulle snabba mig upp. Jag var ganska berusad men tappar aldrig kontrollen och brukar alltid kunna tänka klart. Jag fick totalt jävla hjärnsläpp i en minut. Först gick jag raka vägen fram till mittenlägenheten på första våningen och ryckte i dörren, trodde det var porten till trapphuset. Plingade på och insåg snart att detta inte var trapphuset. Av någon anledning får jag för mig att jag är på rätt våning så jag springer raka vägen till dörren där jag tror festen är (alltså precis under där den riktiga festen var) och sliter upp dörren och går med raska steg in. Vänder upp blicken och där sitter ett par och myser i soffan med tända ljus och tilltugg. De ser livrädda ut, inte konstigt då jag står och vinglar i deras vardagsrum mellan dem och tv:n. Antagligen var det bara några sekunder, men det kändes som om vi stod och stirrade på varandra i timmar innan jag stormade ut.
Haha, jag kom på en rolig ta-fel-katt-historia som drabbade min bror med familj. Dom var bortresta och vår andra bror skulle titta till deras hus, mata katten osv. En dag när han kommer är katten inte där och inte nästa dag heller... Bror med familj sätter in annons i tidningen, åker sen hem från sommarstugan för att leta katt och får tillslut svar på annonsen efter ett par dagar. Det är några i en ort några mil bort som helt enkelt hämtat min brors katt istället för grannkatten som dom skulle vara kattvakter åt. Att min brors katt är mest svart och hane och den katten dom skulle passa var mest vit och hona hade dom inte tänkt på :P