• Anonym (Pia)

Ersätta undersköterska med sjuksköterska?

Är det möjligt att få vården att fungera om man ersätter undersköterskor med sjuksköterskor?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-15 15:48
    Många pratar om EKONOMI, tråden handlar inte om EKONOMI utan om det går att ersätta en usk med ssk.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ersätta undersköterska med sjuksköterska?
  • Ebba Caroline
    PrettyPoppy skrev 2012-05-23 20:08:07 följande:
    Men det VISSTE du ju innan! I inlägg du gjort innan du frågade! Tack o hej leverpastej!
    Nej, jag visste inte att jag var anställd som spl. Att jag utförde spl uppgifter visste jag. (Vet inte inte vad spl är så slå upp det )
    Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • PrettyPoppy
    Ebba Caroline skrev 2012-05-23 20:09:38 följande:
    Nej, jag visste inte att jag var anställd som spl. Att jag utförde spl uppgifter visste jag. (Vet inte inte vad spl är så slå upp det )
    Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!

Men ändå skrev du att du var anställd som det.... Då var det hittepå i de inläggen iallafall. Enligt dig själv.
  • Ebba Caroline
    PrettyPoppy skrev 2012-05-23 20:11:21 följande:
    Men ändå skrev du att du var anställd som det.... Då var det hittepå i de inläggen iallafall. Enligt dig själv.
    Ja, eftersom jag uppenbarligen var det... Vad du tror och anser ger jag blanke fan i eftersom jag vet att det inte är hittepå.
  • PrettyPoppy
    Ebba Caroline skrev 2012-05-23 20:12:59 följande:
    Ja, eftersom jag uppenbarligen var det... Vad du tror och anser ger jag blanke fan i eftersom jag vet att det inte är hittepå.

Du har två versioner och båda KAN ju omöjligt INTE vara sanna....
  • Ebba Caroline
    PrettyPoppy skrev 2012-05-23 20:15:52 följande:
    Du har två versioner och båda KAN ju omöjligt INTE vara sanna....
    Nu är du ute och cyklar rejält
  • PrettyPoppy
    Ebba Caroline skrev 2012-05-23 20:17:49 följande:
    Nu är du ute och cyklar rejält

Vad TRODDE du att du var anställd som då, förra sommaren? Om du inte visste att det var som "sjuksköterska på dispens"? Trodde du att du var anställd som motsvarande uska? Eller rent av Ssk? Eller motsvarande vårdbiträde? Eller något annat skojigt? Jag menar, det är ju en viss skillnad på arbetsuppgifter och ansvar? Men de kanske inte är så kinkiga i Norge....
  • PrettyPoppy
    Ebba Caroline skrev 2012-05-23 20:09:38 följande:

Men det är ju rent farligt för patienterna! Att en som vet (eller tror)att den INTE är ssk ändå tar på sig sådana uppgifter... Tror inte att det är lagligt i Norge... Absolut inte i Sverige iaf!
  • Vackert

Men herre min ge..!! Båda ni, PP och EC, tror ju för fan ni är bäst på allt. Den som vet och kan mycket håller bara käften!!

• Ebba Caroline
    PrettyPoppy skrev 2012-05-23 20:32:50 följande:
    Vad TRODDE du att du var anställd som då, förra sommaren? Om du inte visste att det var som "sjuksköterska på dispens"? Trodde du att du var anställd som motsvarande uska? Eller rent av Ssk? Eller motsvarande vårdbiträde? Eller något annat skojigt? Jag menar, det är ju en viss skillnad på arbetsuppgifter och ansvar? Men de kanske inte är så kinkiga i Norge....
    Översätter till Svenska man min anställning jag haft de senaste åren så är det mellan undersköterska och sjuksköterska. Med lite mer ansvar och uppgifter ön usk men inte helt sskuppgifter eller sskansvar.
  • Ebba Caroline
    PrettyPoppy skrev 2012-05-23 20:35:32 följande:
    Men det är ju rent farligt för patienterna! Att en som vet (eller tror)att den INTE är ssk ändå tar på sig sådana uppgifter... Tror inte att det är lagligt i Norge... Absolut inte i Sverige iaf!
    Nej, det är inte farligt för patienterna eftersom jag endast delade läkemedel vilket alltid kontrolleras av en annan (görs även när det delas av spl, mao mera säkerhet än i Sverige)
Svar på tråden Ersätta undersköterska med sjuksköterska?