• Anonym (Pia)

Ersätta undersköterska med sjuksköterska?

Är det möjligt att få vården att fungera om man ersätter undersköterskor med sjuksköterskor?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-15 15:48
    Många pratar om EKONOMI, tråden handlar inte om EKONOMI utan om det går att ersätta en usk med ssk.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ersätta undersköterska med sjuksköterska?
  • Ebba Caroline
    PrettyPoppy skrev 2012-05-21 23:01:12 följande:
    UMAS ligger i Skåne.
    Möjligen kallas Malmö sjukhus med för UMAS. Men det kan inte jag svara på. Vi (jag och mina kollegor både ssk och usk) kallar det iallfall UMAS, har alltid gjort.
    Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • Ebba Caroline
    AngoStura skrev 2012-05-21 23:01:10 följande:
    Jag tror att du ljuger om hela sjuksköterskeri-grejen. Och om man läser dina inlägg är det uppenbart. Insistera annorlunda om du måste, men nu går jag och duschar. Och jag tror säkerligen den erfarenhet som du verkligen besitter räcker långt för att delta i diskussionerna.
    DÅ måste mina anställningsbevis vara fel... Eller så har du fel... Hum, på mina anställningsbevis står det sjuksköterska utan legitimation på titel/yrket, så ja du har fel.

Så, vad ljuder jag om?
    Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • PrettyPoppy
    Ebba Caroline skrev 2012-05-21 23:03:20 följande:
    Möjligen kallas Malmö sjukhus med för UMAS. Men det kan inte jag svara på. Vi (jag och mina kollegor både ssk och usk) kallar det iallfall UMAS, har alltid gjort.

Det heter NUS och nej, INGEN kallar det för UMAS. Det är ett helt ANNAT sjukhus som ligger i Skåne som heter så!!
  • Ebba Caroline
    PrettyPoppy skrev 2012-05-21 23:05:27 följande:
    Det heter NUS och nej, INGEN kallar det för UMAS. Det är ett helt ANNAT sjukhus som ligger i Skåne som heter så!!
    Mycket möljigt. Men alla på UMAS eller om du vill kalla det NUS säger inte NUS utan UMAS, och du får säga/tro vad du vill. Jag bryr mig inte ett skit.
  • PrettyPoppy
    Ebba Caroline skrev 2012-05-21 23:08:39 följande:
    Mycket möljigt. Men alla på UMAS eller om du vill kalla det NUS säger inte NUS utan UMAS, och du får säga/tro vad du vill. Jag bryr mig inte ett skit.

Nej bry inte, försök få loss foten ur bäckenet istället, måste vara jobbigt att sitta fast sådär....
  • Ebba Caroline
    PrettyPoppy skrev 2012-05-21 23:10:03 följande:
    Nej bry inte, försök få loss foten ur bäckenet istället, måste vara jobbigt att sitta fast sådär....
    Hojta till när du fått loss den, du ska se att livet blir lättare då
  • Ebba Caroline
    PrettyPoppy skrev 2012-05-21 23:10:03 följande:
    Måste vara rätt jobbigt att ha fast foten i bäckenet... Hur går det med att gå?
  • PrettyPoppy
    Ebba Caroline skrev 2012-05-21 23:12:43 följande:
    Måste vara rätt jobbigt att ha fast foten i bäckenet... Hur går det med att gå?

Du är inte så smart va?
  • Ebba Caroline
    PrettyPoppy skrev 2012-05-21 23:22:41 följande:
    Du är inte så smart va?
    Det var inte jag som skrev bäckenet Men jag vet iallfall vad det betyder, och ja det är svårt att ha fast foten där som du verkar ha
Svar på tråden Ersätta undersköterska med sjuksköterska?