• SL87

    Hinnsvepning, funkar det?

    Har läst lite om hinnsvepning och undrar om det fungerat för er som gjort det? BF+2 idag och har inte känt av något alls. Frågade ni era barnmorskor om hinnsvepning eller fick ni det föreslaget av dem? 

    Ni som har gjort, satte det igång något ?
    Tacksam för svar. 


  • Svar på tråden Hinnsvepning, funkar det?
  • bulankulan

    Jag fick hinnsvepning inne på förlossningen efter det satte det igång ordentlig , några timmar senare var sonen född :)

  • Taitas

    Jag fick fyra eller fem stycken med första barnet, hjälpte inte ett piss. Blev igångsatt och födde BF +8 (41+0).

  • Dr to be

    Japp, fick hinnsvepning söndag eftermiddag. Var då öppen ca 3cm med förkortad tapp (ca 1cm kvar). Måndag morgon började slemproppen släppa och kl 21 samma kväll gick vattnet och förlossningen startade. Strax Innan lunch dagen efter föddes dottern. Första barnet kan tilläggas.

  • Ejin

    fick hinnsvepning i v 38 på morgonen. Fick värkar framåt kvällen och innan midnatt samma dag är hon född...
    Men då var jag öppen 2 cm och nästan utplånad tapp när den gjordes.
    Fick dessutom ganska omgående ont samt en blödning.. 

  • Hanna1987
    SL87 skrev 2012-05-17 22:12:49 följande:
    Tack för alla svar hittills! Frågade ni er barnmorska om hinnsvepning eller? Var det er BM som gjorde det eller var det nån annan?
    Jag frågade min BM om det men dom gjorde inte sånt sa hon.. Bara i vissa fall dom gjorde det på förlossningen.. 
    Gick över 9 dagar.. 
    Tove 4/7-10 ♥
  • Fink

    N kompis till mig fick det gjort två ggr å det funkade inte, på mig funkade bara "hot om igångsättning" :)

Svar på tråden Hinnsvepning, funkar det?