• Äldre 22 May 20:56
    53598 visningar
    25 svar
    25
    53598

    Hjälp mig hitta låten.

    Okej jag håller på att bli galen här hemma, för ett tag sedan lyssnade jag på radion och då spelade dom en låt som jag egentligen inte gillade.
    Efter som att jag inte gillade den så la jag aldrig någon notis till artistens namn men nu har låten fastnat i huvudet och jag bara måste veta vad den heter.

    Problemet är att den delen av låten som fastnat är delen där dom inte sjunger men jag tror att det är någon typ av rap låt.
    Men jag tror dom nynnar melodin i låten och den är typ duu duuduuduu dudu du du du du du du du dudu duuuu.
    Fullkomligt värdelös ledtråd men i mitt huvud hör jag den tydligt :P

    Jag har kanske för mig att artisten eller låten heter något med ghost och att den varit med i en film kanske.

    Hjäääälp mig innan jag blir galen. 

  • Svar på tråden Hjälp mig hitta låten.
  • Äldre 23 May 00:01
    #3

    Tack för gissningen ;) men det är mer typ lite spejsat. Inte en melodi som i laalala mer som ett boing ljud eller...alltså det går ju inte förklara :(

  • Äldre 23 May 10:29
    #8

    Jag har testat soundhound och den ger helt knäppa förslag, Fy vad det är störigt när man inte kan komma på det. Och tyvärr var det inget av förslagen :( Rolig länk glädjen ;)

  • Äldre 23 May 14:37
    #11

    Ja det var P3 för det är den enda kanalen jag lyssnar på. Tycker att jag letat genom hela deras mista utan att hitta något med ghost i...sen kan jag ju hört fel så att det inte alls har med ghost att göra fast då har jag ju absolut inget att gå på förutom musiken i mitt huvud :P

  • Äldre 16 Apr 14:20
    #15
    UCharlotte skrev 2014-04-15 11:53:50 följande:
    Vilken rolig tråd. Förklara musik utan text...ja alla hör vi olika. Jag vill veta vilken låt det är sen..om ni nånsin kommer fram till det? TIPS är att gå in på radiokanalens hemsida och kolla om de listat senast spelade eller mest populära låtar :)

    Alltså jag letar fortfarande efter denna låten, den blev aldrig någon hit på radion och jag har aldrig hört den igen. Sjukt störigt! ;) Det enda jag minns är att låten/ artisten antingen hette något med ghost eller så sjöng dom det. Jag kommer nog aldrig få veta :(
  • Äldre 24 Apr 02:51
    #18
    Pontaan skrev 2014-04-24 02:38:50 följande:
    Det skulle inte kunna vara Holy Ghost! - Do it again? :)

    Tack för ett bra försök men den låten jag letar efter är mycket mer rap fast ändå inte. Åh det är så svårt att förklara. :)
  • Äldre 9 Nov 06:00
    #23

    Ok jag trodde aldrig att denna dagen skulle komma men döm om min förvåning när låten kom på radio i morse.
    Hallelujah...

    Ghost town med the specials :D

  • Äldre 9 Nov 06:01
    #24

    Och den var absolut inte rap men men :P

Svar på tråden Hjälp mig hitta låten.