Inlägg från: camillas1985 |Visa alla inlägg
  • camillas1985

Ni som flaskmatar, får ni mycket kritik från andra mammor?

Jag känner precis som dig ts. Har två barn sen innan och den första ammade jag i början men kände mig bara stressad och mådde dåligt av det så gav flaska när vi var borta och hade besök men försökte amma lite hemma men blev ju ganska snart mer och mer flaska. Sonen ville hellre också ha flaskan.
    Barn nr två ammade jag två dagar för att testa om jag kanske kände annorlunda denna gång för det är ju trots allt "bäst för barnet att till varje pris ammas".
    Nu kommer snart tredje och jag har bestämt redan nu att det blir flaskan denna gång också. Men jag kan inte låta bli att känna mig dålig för att jag inte ens vill försöka men jag vet helt säkert hur jag kommer må av det och bättre med en glad mamma än en stressad och plågad för det gör såå ONT i början.

Lyssna inte på alla inte så lätt men man känner själv vad som är bäst för en själv och ens barn. 

Isak 090201 William 100721 Flickan i magen 120710
  • camillas1985

För mig låter det lite som att du har tur med din dotter för min andra pojke som fick flaskan åt varannan timme i början på natten. Väldigt jobbigt. Njut så länge det varar .

Isak 090201 William 100721 Flickan i magen 120710
Svar på tråden Ni som flaskmatar, får ni mycket kritik från andra mammor?