• Anonym (Förvi­rrad)
    Äldre 24 May 15:53
    18052 visningar
    57 svar
    57
    18052

    Sambon ligger o Onanerar när hon tror jag sover

    Hej

    Ja som det står i rubriken.

    Min sambo ligger varje kväll/Natt och onanerar när hon tror att jag har somnat.
    Jag har verkligen inget emot det men det som störr mig är att vi hade sex senast för 4 månader sedan. Hon säger då till mig att hon saknar sexlust att den är som bortblåst för henne och inte har något intresse för det.
    Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Är rätt så ledsen för detta. Har försökt flera gånger att prata om det med henne. Men hon bara avfärdar det och säger att jag hittar på eller ngt annat dylikt.

  • Svar på tråden Sambon ligger o Onanerar när hon tror jag sover
  • médail­lon
    Äldre 25 May 11:16
    #41
    Anonym (hm) skrev 2012-05-25 10:23:58 följande:
    Då har ni ju sex nästan tillsammans.   
    Med betoning på nästan Tungan ute
  • Äldre 25 May 11:17
    #42
    Trust me skrev 2012-05-25 09:27:45 följande:
    Män är simpla och utan djupare känslor. Kvinnor är komplicerade och har en massa djupa och verkliga känslor som har trasslats till av ett samhälle som stressar livet ur dom från födsel. Klart som sjutton att det aldrig kan finnas ett enkelt svar på en kvinnas problem medan en mans troligen är orsakat av honom själv och löses bäst genom att han skärper sig.
    Skön satir.
  • médail­lon
    Äldre 25 May 11:27
    #43
    Johan70 skrev 2012-05-25 11:17:11 följande:
    Skön satir.
    Jätteskön, hoho
  • Äldre 25 May 11:27
    #44
    Trust me skrev 2012-05-25 10:02:10 följande:
    ...

    Mellan vuxna i relationer så kan det frodas vad vi annars skulle kalla dubbelmoral för vi bortförklarar det med att män/kvinnor är olika men döljer det bakom en slags gemensam kvinnlig erfarenhet av hur det är att vara kvinna. Könet kvinna behöver dekonstrueras för det lever och frodas i en snårskog av berättelser om sig självt. En dekonstruktion som kommer synliggöra en hel del maktmissbruk och fula övergrepp som vi nu inte ser. Fan, hela feminismen i sig behöver dekonstrueras!
    Ja, jag håller med. Jämställdheten har nästan inte kommit någonstans på det området: När det handlar om förhållanden, är det fortfarande mannen som skall jaga och kvinnan som har rätt att vraka. Många kvinnor måste lära sig att bli betydligt öppnare med vad de faktiskt vill och känner, särskilt inför sina egna män - men de tillåts i allmänhet fortfarande att ha en slags offerroll där de inte skall behöva förklara någonting.

    Låter jag bitter? Ja, det är jag nog också, efter ett flera år långt förhållande som kraschade just för att hon inte ville vara tydlig med vad hon ville och efter att ha läst många berättelser både här på FL och annorstädes om liknande erfarenheter från andra.
  • médail­lon
    Äldre 25 May 11:32
    #45
    Johan70 skrev 2012-05-25 11:27:25 följande:
    Ja, jag håller med. Jämställdheten har nästan inte kommit någonstans på det området: När det handlar om förhållanden, är det fortfarande mannen som skall jaga och kvinnan som har rätt att vraka. Många kvinnor måste lära sig att bli betydligt öppnare med vad de faktiskt vill och känner, särskilt inför sina egna män - men de tillåts i allmänhet fortfarande att ha en slags offerroll där de inte skall behöva förklara någonting.

    Låter jag bitter? Ja, det är jag nog också, efter ett flera år långt förhållande som kraschade just för att hon inte ville vara tydlig med vad hon ville och efter att ha läst många berättelser både här på FL och annorstädes om liknande erfarenheter från andra.
    Det där var om något en skev syn på både kvinnor och män och deras roll i ett förhållande.

    Okej, men din bitterhet förklaras ju av dina egna erfarenheter vilket det ofta brukar göra när folk gärna dömer ut andra.
  • Trust me
    Äldre 25 May 11:46
    #46
    Johan70 skrev 2012-05-25 11:27:25 följande:
    Ja, jag håller med. Jämställdheten har nästan inte kommit någonstans på det området: När det handlar om förhållanden, är det fortfarande mannen som skall jaga och kvinnan som har rätt att vraka. Många kvinnor måste lära sig att bli betydligt öppnare med vad de faktiskt vill och känner, särskilt inför sina egna män - men de tillåts i allmänhet fortfarande att ha en slags offerroll där de inte skall behöva förklara någonting.

    Låter jag bitter? Ja, det är jag nog också, efter ett flera år långt förhållande som kraschade just för att hon inte ville vara tydlig med vad hon ville och efter att ha läst många berättelser både här på FL och annorstädes om liknande erfarenheter från andra.
    Kolla #36.

    Om hon säger "efter allt jag gjort för dig.." är det påförande av skuld och skam.
    Om hon vill att man ska ta initiativ men förbehåller sig rätten att bestämma om det är rätt tillfälle, rätt utfört eller något annat så blir det en dubbelbestraffning.
    Så kan man fortsätta.

    Vad som står i #36 hoppas jag ni vet vad det är.

    Menar inte att detta är exklusivt kvinnligt beteende i relationer men det är mer accepterat. Män kan ju bara tänka på en sak och inte göra mer än en sak samtidigt (förlöjligande).
    Jag vill dig bara väl, lita på mig.
  • Äldre 25 May 12:05
    #47
    médaillon skrev 2012-05-25 11:32:50 följande:
    Det där var om något en skev syn på både kvinnor och män och deras roll i ett förhållande.

    Okej, men din bitterhet förklaras ju av dina egna erfarenheter vilket det ofta brukar göra när folk gärna dömer ut andra.
    Jag dömer inte ut någon, men medger förvisso att mitt inlägg var något generaliserande, precis som det ofta brukar bli när man diskuterar jämställdhet.
  • Äldre 25 May 12:28
    #48

    Du kanske helt enkelt får ge henne några olika möjligheter när ni pratar om det, om hon nu kanske har svårt att uttrycka det? "är det så att det är något som är fel så bör vi prata om det", "vill du att vi ska ha ett aktivt sexliv, men just nu föredrar att onanera, så är det ok", "hur kan vi lösa detta tillsammans?", etc. Berätta också hur DU uppfattar situationen, men utan att skuldbelägga om du inte får det svar du förväntat dig.

     Bara för att hon är kvinna behöver det inte vara så jävla komplicerat, eller att hon "undanhåller information" eller annat som det snackas om här. (vilket för övrigt bara bevisar att det ÄR lika svårt för både kvinnor och män att prata om saker i ett förhållande, vilket iof kan vara en social konstruktion men lika troligt är att det bara är svårt, helt enkelt?).

  • Janice­01
    Äldre 25 May 13:18
    #49

    TS, är du säker på att hon är vaken? Många onanerar i sömnen, jag själv kan vakna av att jag får orgasm.

  • Anonym (man 31)
    Äldre 25 May 14:14
    #50
    Anonym (pullan) skrev 2012-05-25 10:27:38 följande:
    Jag kan inte tala för din sambo, men jag bor tillsammans med min pojkvän som jag Älskar. Jag vill dela mitt liv tillsammans med honom, vi väntar vårt första barn tillsammans.
    MEN! Vi har inte alls sex ofta, kanske 1-2 ggr/månad, ibland inte på kanske 2-3 månader. Jag är vrålkåt, tar på mig själv och vill inget annat än att bli riktigt hårt knullad hela tiden. Men min sambo är stor, vilket jag inte tänder på, plus att jag vet exakt hur det går till varje gång.
    Han får mig att komma, jag rider honom tills han kommer, sen är allt över, och detta brukar gå snabbt!
    Så jag själv vill inte längre ha sex för han inte kan ge mig det jag vill ha, men jag gör det ibland ändå för hans skull. 

    Min sambo och jag har pratat om detta, för vi båda anser det som ett stort problem då vi älskar varandra och verkligen älskar sex. Men så länge han är sådär stor som han är så kommer det inte att funka, för jag tänder inte på det, jag kommer aldrig få den tillfresställelse som jag önskar med en mage i vägen. Nopp, det funkar bara inte i sängen för min del tillsammans med honom, men jag skulle aldrig tänka en tanke på att lämna och jag som sagt Älskar honom av heeeela mitt hjärta!!
    Så jag har hittat mannen i mitt liv, dock inte i sängen. 
    Hej jag som kände mig ensam med detta problemet. Nu är det min fru det handlar om men jag känner exakt samma sak som du beskriver. Älskar verkligen henne och hon är som sagt stor.

    Jag känner mig som en idiot som tycker så här.
  • Anonym
    Äldre 25 May 21:37
    #51
    kire skrev 2012-05-25 08:35:12 följande:
    Suck. Kan verkligen hålla med Trust Me. Här ska analyseras fram och tillbaka varför din kvinna väljer att onanera bredvid dig i sängen när hon tror du sover för i grund och botten beror det ju på dig, är ditt fel.

    I den motsvarande tråden här, den med en runkande man så är han ett okänsligt svin som gör så och t.o.m formuleringar som att hans kvinna är utsatt för ett sexuellt ofredande dyker upp.

    Tycker tipset att du själv ska inleda en runk nästa gång är bra. Se vad du får för reaktion. Om inte det hjälper kan du ju alltid skaffa en älskarinna så är det där med sexet löst. Om du nu av andra orsaker än sexuellt trivs i din relation.

    Att det står om sexuellt ofredande i den andra tråden beror på att partnern inte uppskattar att hennes kille runkar bredvid henne. Har man inga problem med att ens partner onannerar framför en så är det inte sexuellt ofredande, som i den här tråden. Förstår du skillnaden?
  • nog
    Äldre 31 Aug 03:44
    #52

    Ta inte mer skit!
    Ställ lite krav! Du kommer aldrig att komma någonstans genom att böna och be och försöka vara snäll.
    Sätt ner foten istället och kräv att ni talar ut om era problem. Vägrar hon så släng ut henne. Eller dra.
    Finns alldeles för många människor som är i din situation - både kvinnor och män - som går år ut och år in. Lockar och ber, försöker anpassa sig och vara till lags.
    Det enda du kommer att få ut på sikt är dålig självkänsla. Spill inte tid och energi på en dålig relation. 

  • Anonym (.)
    Äldre 31 Aug 09:26
    #53
    nog skrev 2013-08-31 03:44:19 följande:
    Ta inte mer skit!
    Ställ lite krav! Du kommer aldrig att komma någonstans genom att böna och be och försöka vara snäll.
    Sätt ner foten istället och kräv att ni talar ut om era problem. Vägrar hon så släng ut henne. Eller dra.
    Finns alldeles för många människor som är i din situation - både kvinnor och män - som går år ut och år in. Lockar och ber, försöker anpassa sig och vara till lags.
    Det enda du kommer att få ut på sikt är dålig självkänsla. Spill inte tid och energi på en dålig relation. 
    Tvivlar på att TS läser sin 1½ år gamla tråd...
  • Äldre 31 Aug 17:11
    #54
    Anonym (pullan) skrev 2012-05-25 10:27:38 följande:
    Jag kan inte tala för din sambo, men jag bor tillsammans med min pojkvän som jag Älskar. Jag vill dela mitt liv tillsammans med honom, vi väntar vårt första barn tillsammans.

    MEN! Vi har inte alls sex ofta, kanske 1-2 ggr/månad, ibland inte på kanske 2-3 månader. Jag är vrålkåt, tar på mig själv och vill inget annat än att bli riktigt hårt knullad hela tiden. Men min sambo är stor, vilket jag inte tänder på, plus att jag vet exakt hur det går till varje gång.

    Han får mig att komma, jag rider honom tills han kommer, sen är allt över, och detta brukar gå snabbt!

    Så jag själv vill inte längre ha sex för han inte kan ge mig det jag vill ha, men jag gör det ibland ändå för hans skull. 

    Min sambo och jag har pratat om detta, för vi båda anser det som ett stort problem då vi älskar varandra och verkligen älskar sex. Men så länge han är sådär stor som han är så kommer det inte att funka, för jag tänder inte på det, jag kommer aldrig få den tillfresställelse som jag önskar med en mage i vägen. Nopp, det funkar bara inte i sängen för min del tillsammans med honom, men jag skulle aldrig tänka en tanke på att lämna och jag som sagt Älskar honom av heeeela mitt hjärta!!

    Så jag har hittat mannen i mitt liv, dock inte i sängen. 



    Och vad gör du för att ordna upp det här? Pratar du om hur du vill ha det? Hjälper du honom på ett konstruktivt sätt att gå ner i vikt? Hur sexig är du själv?

    Att se sin älskades utseende som ett hinder för sin kåthet låter inte som kärlek, snarare ganska ytligt. Det där är ett problem som t ex närhetsakuten kan ta tag i. Men så länge du tror att det är omöjligt att ändra på dina attityder så är det ju kört.
  • Anonym (.)
    Äldre 31 Aug 17:34
    #55
    Med Lem skrev 2013-08-31 17:11:58 följande:


    Och vad gör du för att ordna upp det här? Pratar du om hur du vill ha det? Hjälper du honom på ett konstruktivt sätt att gå ner i vikt? Hur sexig är du själv?

    Att se sin älskades utseende som ett hinder för sin kåthet låter inte som kärlek, snarare ganska ytligt. Det där är ett problem som t ex närhetsakuten kan ta tag i. Men så länge du tror att det är omöjligt att ändra på dina attityder så är det ju kört.
    Återigen. Kolla när det skrevs. Tvivlar på att du kommer att få ett svar...
  • Äldre 31 Aug 18:31
    #56

    Hur onanerar hon och hur har ni sex? Kan det tex vara penetration som är problemet?

  • Äldre 31 Aug 18:33
    #57
    Anonym (.) skrev 2013-08-31 17:34:41 följande:
    Återigen. Kolla när det skrevs. Tvivlar på att du kommer att få ett svar...



    Jag vet. Mitt svar är mera avsett för nya läsare.
Svar på tråden Sambon ligger o Onanerar när hon tror jag sover