Busbellan skrev 2012-05-26 21:05:24 följande:
Nej man är inte extra stolt för att barnet är framåt man blir extra stolt om det krävs massa tid och mycket kämpande för barnet att lära sig något. Jag har tre barn, helt olika till sättet. Ett var nog vad man säger "normal" i utvecklingen, ett har varit tidigt och så har jag min 9-åring som legat långt efter med allt. Men jag ska säga att jag grät när han tog sitt första steg vid 3,5 år, den reaktionen har inte syskonen fått. Jag storlipade när han sa sitt första ord runt 5 år nån gång, att äntligen höra honom säga mamma slog allt jag varit med om. Det har varit häftigt när de andra sagt samma sak runt 8 mån, men inte i närheten av den känslan när han sa det. Så nej man är inte mer stolt över sitt barn om denna är lite "framåt"
Varför kan man inte få vara extra stolt om barnet är lite framåt? bara för att du resonerar på ett annat sätt utifrån dina egna erfarenheter med dina tre barn? Du har all rätt och vara stolt och tycker nog att du är mer stolt över det än om något barn varit extra framåt? men varför "MAN" inte skulle få vara extra stolt fattar jag inte alls?