• Anonym (undrande)

    Hur länge var ni tillsammans innan ni förlovade er? och vem av er friade?

    Jag går och funderar lite på förlovning.. jag har sagt att jag aldrig mer skulle förlova mig (har varit förlovad en gång tidigare), men har det senaste halvåret ändrat mig angående både det och att jag inte vill ha fler barn (har barn sen det tidigare förhållandet). Jag vill mer och mer gifta mig med han som är mannen i mitt liv, och även få barn med honom. Så nu funderar jag på att fria Cool Vi har varit ett par i snart två år, är särbo.. Är det för tidigt att fria då? Hur länge hade ni varit tillsammans innan någon av er friade? Var ni sambo/särbo?

  • Svar på tråden Hur länge var ni tillsammans innan ni förlovade er? och vem av er friade?
  • Anonym

    Vi blev sambos mer eller mindre på en gång när vi träffades, umgicks tätt och mycket. Men det dröjde ca 8-9 månader innan han sa upp sin lägenhet och flyttade in till mig. När vi hade varit tillsammans i drygt 3 år förlovade vi oss - jag friade. Eller ja, sa till honom att jag har tänkt på nåt att jag vill förlova mig. Det har jag också, fick jag till svar. Så det gjorde vi. När vi hade varit tillsammans i 11,5 år gifte vi oss - återigen var det jag som föreslog det.

  • Anonym

    Vi hade varit ihop i 3 år, bott i ihop i två år. Han friade. Det tog 1.5 år innan vi kom till skott, för vi fick barn emellan

    Jag tycker inte det är för tidigt efter 2 år, beroende lite på er ålder och vad ni har för planer för framtiden. Om du friar så antar jag att du vill gifta dig? Ska ni fortsätta vara särbo då?

  • Anonym

    Väntar fortfarande på en förlovningsring...efter 5 år =)

  • Anonym (snabbt)

    Maken friade till mig efter 3 dagars förhållande. Bröllopet lät vänta på sig nästan 4 år men det gjorde inget. Idag är det 14 år sedan och det funkar fortfarande fint!

  • Anonym (J)

    Vi förlovade oss på vår 5-årsdag och gifte oss 9 månader senare :) Och nu, 9 månader efter bröllop kommer vårt första barn inom de kommande veckorna :)

    Tycker inte att två år låter för tidigt. Det beror på hur man själva känner och sådär! Vi väntade mest för att vi var ganska unga när vi träffades... 

  • Anonym (undrande)

    Självklart vill jag förlova mig för att sen gifta mig :) Vi har planerat att jag & barnen ska flytta in i hos honom till hösten... Ska renovera där lite först och gör i ordning barnrum osv..  Vi är inga ungdomar direkt, snarare 40 om några år Obestämd

  • Edda2

    Efter 3 mån förlova vi oss,vi är gifta även om det dröjde några år:) har 3 barn.
    Varit tillsammans i 13år

  • Smulan 89

    Var ihop lite drygt 8 mån innan vi förlovade oss. Det var jag som kom med förslaget och han sa ja.

  • nurseanna

    Vi började prata om giftermål ganska tidigt i förhållandet, efter kanske 6 månader, för allt känns så himla rätt!

    Vi var och beställde ringar i lördags, och ska förlova oss på midsommarafton (originellt, jag vet... ;) ).
    Vi har varit tillsammans i ca 10 månader då.

  • Anonym

    Jag och min man förlovade oss efter ca 3 år. Vi visste redan efter ett par månader att vi var rätt för varandra och visste att vi ville leva ihop. Men vi valde att vänta då vi inte ville att vår familj och vänner skulle se vår relation som oseriös (vilket det lätt upplevs som om man förlovar sig innan man ens lärt känna varandra ordentligt).

Svar på tråden Hur länge var ni tillsammans innan ni förlovade er? och vem av er friade?