• Anonym (a)

Hur var du som barn och hur är din sexuella läggning idag?

Var otroligt pysslig! Älskade att rita och måla mm. Lekte en del relationslekar (men gillade inte dockor) men var också väldigt aktiv och gillade äventyr som vattenkrig, smygalekar mm. Har alltid gillat tv-/datorspel. Har aldrig känt mig hemma tillsammans med "tjej-tjejer". Var kär första gången som 3-åring...i en kille. Hereosexuell idag.

• Anonym (a)
    En glad tjej skrev 2012-05-28 11:05:35 följande:
    En liten fråga till alla som läser och orkar svara. Tror ni att en sexåring känner vilken sexuell läggning han/hon har? Min dotter på sex år är stensäker på att hon bara gilla killar, vi har pratat om det flera gånger och hon svarar alltid att hon bara killar killar. Kan man vara så säker på det redan när man är så liten?
    Jag tror att en sexåring oftast vet vem eller vilka hon gillar! Däremot är det säkert mycket svårare att erkänna för sig själv, och för andra, om man har känslor som går emot normen i det umgänge man har. Såg också att någon skrev att den sexuella läggningen kan ändras över tid, så då kanske inte känslorna idag stämmer med dem imorgon....vem vet:)
    Själv har jag varit killtokig från tre års ålder och har aldrig vacklat det minsta i att jag är heterosexuell.
Svar på tråden Hur var du som barn och hur är din sexuella läggning idag?