SNÄLLA HJÄLP. Får jag göra adressändring på barnen utan samtycke av andra föräldern? Gemensam vårdnad!
Jag och barnen lever just nu under skyddat boende. Problemet är att jag inte har gjort någon adressändring ännu (för att vi inte får ange nuvarande adressen och för att vi bara får bo här i 3 månader högst enligt socialen). Har bytt nummer men exet fortsätter att inboxa mig på Facebook. Häromdagen skrev han att han hade betalat min räkning (Tro inte att han gjorde det för att vara snäll). Jag har ändå varit i lägenheten några gånger sedan vi blev tvångsflyttade och hämtat min post. Dagen vi blev tvångsflyttade (2 månader sedan) sade socialen att jag var tvungen att vabba barnen. Jag fick inte gå till jobbet. Sedan dess har fsk hävdat att de har skickat blanketterna till mig två gånger. Det har hänt flera gånger tidigare att han har använt mitt namn för att köpa saker och därför fått mig till Kronofogden för att han sedan har gömt undan påminnelserna (Det är egentligen så mycket mer) så jag är helt säker på att han öppnar min post och tagit blanketterna från Fsk. Här sitter jag med noll kronor på kontot (men socialen betalar våran mat och andra nödvändigheter) och bara väntar att få skicka in papper och få pengar från fsk för att betala mina räkningar.
Nu har mamma sagt att jag kan "flytta" dit, dvs få våran post till henne. Men någon sa att jag inte får göra adressändring på barnen för att vi än så länge har gemensam vårdnad? Hon bor nämligen i samma kommun. Av socialen får jag inget vettigt svar ifrån. Så länge anmälningarna mot honom är under utredning har vi juridiskt sett fortfarande gemensam vårdnad (fast han har gjort barnen illa b la)
Jag är så trött. Vet inte vilken ände jag ska börja ifrån. Snälla någon som vet hur jag kan göra.