• Anonym (knubbe)

    Tjejer! Undviker ni utlänningar?

    Jag undrar om det är vanligt att tjejer undviker utländska killar för jag har en tjejkompis som gör det, alltså hon blir inte tillsammans med dom eller umgås med dom för hon tycker att de är sliskiga o har en otrevlig kvinnosyn. Hon har flera gånger blivit "påhoppad" av män med utländskt påbrå.

    Är detta vanligt? Eller dömer ni inte hunden efter håren? 

  • Svar på tråden Tjejer! Undviker ni utlänningar?
  • Anonym

    Absolut! Tänker exakt som hon.
    Det är inga fördomar utan bara min egna erfarenhet som har lärt mig detta.

  • Anonym (Ja)

    Jag har varit tillsammans med en utländsk man. Visade sig senare att jag var en av fem
    Fortfarande efter 10 år hade han på sig halsbandet han fick av mig, då hade han en fru, samma tjej som var kär i honom i skolan men inte visste att han och jag (samt de fyra andra då) var ett par.

    Jag har också en del utländska väninnor som lever med utländska män och pga det så nej, jag kommer inte bli ihop med en utländsk man. Har nätdejtat ett par ggr och i de fall mannen visat sig vara utländsk så backar jag direkt. Hur trevlig han än har varit.
    Detta beror också lite på VILKET land mannen kommer ifrån.

  • villhaenliten

    Alltså, man kan ju inte dra alla utlänningar eller "nysvenskar" över en kam, lika lite som man kan dra alla infödda svenskar över en kam. Jag har en tjejkompis som är tillsammans med en kille från Holland och min mammas väninna är gift med en man från Iran. Ingen av dessa skiljer sig nämnvärt från svenskar, de är snälla och jämställda etc.

    Men generellt undviker mina tjejkompisar "Ghetto-varianten" ja, eller mindre integrerade invandrare. De är inga som attraherar oss oavsett och ja, många av dem är tyvärr ganska påflugna och otrevliga, samt har en hemsk kvinnosyn eller en mycket tråkig attityd till svenska tjejer. Varför skulle vi då gilla dem eller ens acceptera dem?

    Men ALLA är inte så givetvis och jag gillar inte alla svenska män heller...

     

  • sextiotalist

    Av ren bekvämlighet så har jag föredragit män som har ungefär samma etniska bakgrund som jag har, dvsd svensk, på samma sätt som jag undvekt ensamstående småbarnspappor. Men å andra sidan, hade den stora kärleken varit en man av en annan etnisk bakgrund, så hade jag nog kunnat backa i min bekvämlighet.

  • Anonym (Japp)

    Ja det gör jag, dels egna erfarenheter, men dels lite utav döma hunden efter håren. Jag skulle faktiskt aldrig kunna göra nånting alls med en kille från nått annat land, lite beroende ifrån vart han är dock.

  • Anonym (knubbe)

    Intressant! Man brukar annars få höra att tjejer bara faller för utlänningar och tycker svenska män är "tråkiga" osv. Men min erfarenhet är att inte stämmer, eller bara gäller en mindre andel tjejer. Att det snarare är tvärtom.

  • Anonym (Kanske)

    Jag undviker inte invandrare per se, men det finns ingen sexuell attraktion mellan mig och en man med invandrarbakgrund. Det har ju helt att göra med vad man gillar och inte gillar. Jag tycker inte illa om dem som personer, men är helt enkelt inte attraherad. Vad det beror på kan man spekulera länge i.

  • villhaenliten
    Anonym (knubbe) skrev 2012-05-29 07:37:46 följande:
    Intressant! Man brukar annars få höra att tjejer bara faller för utlänningar och tycker svenska män är "tråkiga" osv. Men min erfarenhet är att inte stämmer, eller bara gäller en mindre andel tjejer. Att det snarare är tvärtom.
    Nej, det stämmer inte. Men det är inte tvärtom heller, många svenska tjejer kan tänka sig t ex västerländska män, eller "integrerade" invandrare. En del föredrar vissa utlänningar pga utseendemässiga preferenser, men att rata svenska män helt, eller tycka att utländska män är mer "spännande" osv, har snarare en viss trash-stämpel. Det är bara att se sig omkring och konstatera att de flesta svenskor inte lever så och att det inte har nämnvärt hög status heller.
  • Anonym (Kanske)
    Anonym (Kanske) skrev 2012-05-29 07:38:51 följande:
    Jag undviker inte invandrare per se, men det finns ingen sexuell attraktion mellan mig och en man med invandrarbakgrund. Det har ju helt att göra med vad man gillar och inte gillar. Jag tycker inte illa om dem som personer, men är helt enkelt inte attraherad. Vad det beror på kan man spekulera länge i.
    Kanske ska tillägga att med "invandrarbakgrund" menar jag de som du förmodligen hänvisar till. Män ifrån mellanöstern, turkiet osv. Jag gillar heller inte indier eller asiater. 
    Fast å andra sidan har jag svårt för en del svenskar också. Men nu lever jag ihop med en finne.  
Svar på tråden Tjejer! Undviker ni utlänningar?