• Winner112

    Denna gång naturligt!

    Denna förlossning tänkte jag försöka göra så mycket naturlig som möjlig, utan epidural. Känns som att jag denna gång verkligen vill uppleva allt mer som det är...
     Tidigare födslar har jag använt det som erbjudits, men känner att jag vill göra allt så naturligt som smärtan tillåter den här gången...
     

  • Svar på tråden Denna gång naturligt!
  • Alvi

    Härligt!! Läs på massor, öva massor (googla lårnyp) och lycka till!

    Jag har fött mina 3 helt utan bedövning. Hade jag dock inte mått illa av lustgas hade jag antagligen använt det, men nu blev set inte så och lika glad är jag för det.

  • Winner112

    Ja, förbereder mig mentalt genom att läsa och leta efter avslappningsmetoder från förr, det är så mycket vi kan göra utan att behöva använda bedövning! Roligt att du är nöjd över det valet, peppar mig mer att få höra från andra !Skrattande

  • Alvi
    Winner112 skrev 2012-05-31 09:14:02 följande:
    Ja, förbereder mig mentalt genom att läsa och leta efter avslappningsmetoder från förr, det är så mycket vi kan göra utan att behöva använda bedövning! Roligt att du är nöjd över det valet, peppar mig mer att få höra från andra !Skrattande

    Läs gärna mina förlossningsberättelser, kanske peppar det också! http://www.familjeliv.se/hem/alvi/blogg.php
  • Winner112

    Alvi, vad fint att du verkligen delar med dig utav dina både tuffa, komiska, och underbara förlossningar! Din andra påminde väldigt mycket om min första ska jag tala om, det var som att läsa "deja vu" Drömmer
    Ska läsa mer efter sista kvällsprommisen med vovvarnaGlad

  • mammsen

    Vill bara hänvisa till barnmorskebilens blogg, Det är en av de 4 barnmorskorna som skriver den ur en barnmorskas synvinkel och det är allt från ren fakta som vi annars inte får veta om, till förlossningsberättelser! Barnmorskorna på barnmorskebilen kämpar ju för att kvinnor ska ha rätt att få föda naturligt i landet och att det ska finnas ett större stöd för alla födande kvinnor. Jag använde akupungtur, bad och lustgas på min första förlossning och är supernöjd och känner mig ok inför nästa förlossning, men efter jag läst här och börjat fundera lite känner jag mig såå mycket tryggare inför förlossningen :) Jag LÄNGTAR dit! http://barnmorskebilen.wordpress.com/

  • Lillsnufflan

    Jag har använt lustgas under mina båda förlossningar. Fördelen med det är ju att man kan ta det bara när man tycker att verkligen behöver. Jag är supernöjd och hoppas att det fungerar lika bra med trean som väntas i november.

  • lllm
    Lillsnufflan skrev 2012-06-23 16:27:25 följande:
    Jag har använt lustgas under mina båda förlossningar. Fördelen med det är ju att man kan ta det bara när man tycker att verkligen behöver. Jag är supernöjd och hoppas att det fungerar lika bra med trean som väntas i november.

    Jaa använde också bara lustgas och det va sååå skönt!! Hade nog klarat de utan för va mer en skön sak att ha i handen, som tröst att veta att man har smärtlindring i handen och att jag kan styra det själv! Men lycka till med att försöka utan, tycker jag är starkt :) Andningen va ju a och o, det va den bästa lindringen tycker jag, öva på att fokusera men man är väl aldrig beredd på hur ont de gör :)
  • Mikkan90

    Jag vill också föda " naturligt" denna gång! Sist använde jag lustgas och bönade om epidural som jag sen snopet fick tacka nej till när dem sa att jag var öppen nio cm trots att paniken skrek efter den men någonstans fattade jag att den troligen inte skulle hinna att ta. Nu vill jag föda med hjälp av att andas lugnt och accp smärtan !! :) när är du beräknad?


    Pojke född 2012-01-16 Flicka bf 2014-02-14
  • malzac

    Tips: gravidyoga. Se om du kan hitta någon sådan för där både övar du andning och stärker de muskler du behöver.

  • Det vackraste
    Hannaliv skrev 2013-11-07 20:13:38 följande:
    Hmm, var ju ett tag sen denna tråden startades så hur gick det TS? Blev det nån smärtlindring?

    Det undrar jag med?
  • Hannaliv

    Ibland brukar det vara så att folk inte uppdaterar om det inte gick som de hoppades....hoppas iaf det gick bra för TS även om hon tog epidural eller liknande ;)

  • Mymmlan
    malzac skrev 2013-09-26 21:10:01 följande:

    Tips: gravidyoga. Se om du kan hitta någon sådan för där både övar du andning och stärker de muskler du behöver.


    Yoga funkade verkligen super för mig i kombination med profylax. Två värktabletter och inget annat tog jag. Tufft men gick fint ändå
Svar på tråden Denna gång naturligt!