• vanilla deej

    Svullen i ansiktet

    Jag har vaknat om nätterna nu ett tag av att mina ögon är så svullna att jag måste hjälpa till att "ta ner" ögonlocket så att det sluter tätt. Det är den övre ögonfransraden som inte vill sluta tätt efter några timmars sömn...

    Jag sover oftast på vänster sida, men då och då hittar jag mig på höger sida eller till och med på rygg.

    Finns det något jag kan göra för att få bort svullnaden i ansiktet? Jag ser dessutom ut som Angelina Jolie om läpparna när jag vaknar på morgonen...

    Är det något att vara orolig över, eller bara att vänta ut? Jag är i v34 nu.        

  • Svar på tråden Svullen i ansiktet
  • Isobel

    När jag var gravid så svullnade jag som bara den, speciellt dom sista 10 veckorna. Dom två sista veckorna gick jag upp 10 kg i bara ren vätska. Prata med din bm om det finns nåt att dricka för att driva ut vätskan som håller på att samlas i din kropp. 
    Det kan ju även vara annat men det har jag ingen aning om, så bm är ju den bästa att fråga eller sjukvårdsupplysningen 

  • vanilla deej

    Tack för ditt svar =)

    Jag har varit väldigt svullen hela grav, men tänkte just när ögonen blivit "drabbade" att det är aningen obehagligt.... och tänk om det är något konstigt... Alltid skönt att kolla med FL när man är orolig =) 

  • Isobel
    vanilla deej skrev 2012-06-04 10:01:12 följande:

    Tack för ditt svar =)

    Jag har varit väldigt svullen hela grav, men tänkte just när ögonen blivit "drabbade" att det är aningen obehagligt.... och tänk om det är något konstigt... Alltid skönt att kolla med FL när man är orolig =) 


    Jag hade streck till ögon sista veckorna..såg inte klokt ut. Ungefär som Michelingubben fast värre . Lycka till!
  • Isobel

    Jo, glömde nämna...jag låg inne för igångsättning och jag var även så svullen inuti och hade besvär när dom skulle undersöka mig så jag fick faktiskt vätskeutdrivande medel sista kvällen innan ks.

  • Smam

    Om man svullnar plötsligt och väldigt mkt i ansikte, om händer och fötter kan det vara havandeskapsförgiftning. Du borde nog ringa din BM för säkerhets skull om så är fallet :)

Svar på tråden Svullen i ansiktet