• Äldre 4 Jun 11:47
    714 visningar
    0 svar
    0
    714

    Studenter med barn i Göteborg

    Hej!

    Jag undrar om det finns fler studenter med barn i Göteborg med omnejd. Jag funderar på att starta upp ett nätverk där vi kan träffas. Med stöd från studentkår och universitet skulle vi exempelvis kunna:

    * träffas och utbyta erfarenheter 
    * ordna barnkalas för våra barn (Göta studentkår ordnar kostnadsfria barnkalas på Bushuset ett par gånger per termin exempelvis www.gota.gu.se/trygghet/student-med-barn/
    * uppmärksamma universitetet och medstudenter på situtionen för studenter med barn exempelvis gällande att behovet av schema i tid, inte tentor på helger, skötbord på toaletterna etc. 
    * bjuda in gästföreläsare eller liknande som kan informera oss, exempelvis någon från CSN eller FK gällande föräldrapenning, vab etc för studenter 
    * ordna pyssel/lekkvällar/-dagar för barnen, exempelvis inför jul á la öppen förskola

    Genom att göra det i en lite mer organiserad nätverksform kan vi exempelvis få ekonomiskt stöd (ca 2000 kr/år för "allmän verksamhet" och möjlighet att söka extra bidrag vid större arrangemang och dylikt), tillgång till lokaler, kommunikationsvägar för att nå fler studenter med barn och inte minst - vi kan faktiskt påverka så att det blir lättare att studera med barn.

    Är det någon som tycker att det här låter intressant? Kontakta mig här på familjeliv eller skriv i tråden så kan vi prata vidare!

    Ha det fint!

Svar på tråden Studenter med barn i Göteborg