• bellas
    Äldre 5 Jun 22:27
    72100 visningar
    75 svar
    75
    72100

    Min mamma är gravid och 50 år

    Pinguicula skrev 2012-06-05 22:25:40 följande:
    Vad du ska göra? Bita ihop såklart, vad annars?

    Hon får ju inte ens göra abort längre så det är bara för dig att gilla läget.
    Skiter i att inte va anonym. 
    Ja, det är just det.. Bita ihop!! Hon bör ju för fasen vara i klimakteriet nu, inte va gravid och föda barn!!!  
    Jag kan inte smälta detta bara...
  • bellas
    Äldre 5 Jun 22:30
    #6
    Amy27 skrev 2012-06-05 22:28:34 följande:
    Vara där och stödja är det enda du kan göra.

    Men märkte ni inget? V23 borde hon ju fått mage....
    Min mamma är lite små kraftig men defenetivt inte tjock eller överviktig. Hon ha inte haft speciellt stor mage med oss andra barn så jag är inte speciellt förvånad. Ha inte märkt något.
  • bellas
    Äldre 5 Jun 22:32
    #8
    Anonym skrev 2012-06-05 22:29:11 följande:
    Jag tycker det faktiskt är tragiskt dina föräldrar kommer att vara pansionärer innan barnet ens börjat gymnasium dombkommer troligen inte få uppleva barnbarn av detta barn. jag hade en klsskompis hennes pappa va 58år när hon föddes alla trodde att det var hennes morfar. kan tillägga att mina föräldrar va i älsta laget när dom fick mig (39) och jag har skämts öcer deras ålder hela min uppväxt. . jag förstår att du har svårt att glädjas åt dem men men det är ju deras beslut
    Det är det jag menar. Och allmänheten i denna sketna håla? Nu kommer de ju snackas som bara den... Minns för 2-3 år sen när en som bor här va gravid och hon va 49, gud va det snackades negativt här då... Och jag min dumme fan sprang direkt till svärmor och berättade och jag förstod inte hur man kunde göra så mot ett barn. NU är jag själv i den situationen, undra hur min svärmor ska ta detta..
  • bellas
    Äldre 5 Jun 22:33
    #11
    Anonym skrev 2012-06-05 22:32:57 följande:
    Är det inte försent att göra abort i vecka 23?
    Ingen aning, tro det.. Finns ju foster som överlever i vecka 23. Jävla mamma och pappa...
  • bellas
    Äldre 5 Jun 22:33
    #12
    liliou skrev 2012-06-05 22:33:02 följande:
    Se till att ni övriga syskon lär känna det nya barnet så ni kan ta över lite av föräldrarollen och stötta och finnas där. Det kommer säkert inte bli roligt för barnet så desto viktigare att ni finns.
    Du har så rätt, inte tänkt på innan. Tack!!!
  • bellas
    Äldre 5 Jun 22:54
    #27
    viseversa skrev 2012-06-05 22:51:09 följande:
    Och vissa bara MÅSTE kika in på min pres för att se vem denna HEEEMSKA människa är(jag) som inte håller med ts om att det hennes mamma gör med SITT liv är fel. Och för att jag inte anser att det är synd om barnet.

    Och för att jag tycker ts beter sig som en missunnsam,bortskämd unge som borde växa upp och bry sig om sitt eget liv istället.(bu fucking hu,hu,hu!!)

    Och för att jag inte skulle bry mig ett skit om ANDRAS jävla skvaller. Och nej jag är INTE 50 år. Men hade jag som 50 åring blivit spontan gravid och kände att jag har orken med ett barn så hade jag inte tvekat en sekund att behålla. Och detta TROTS att folk kan SKVALLRA!!! =O Modigt vaaa!?

    Tycker dina föräldrar verkar extremt starka ts. Och jag tycker du ska vara glad för deras skull. För nej du har faktiskt(tro det eller ej) ingen talan om hur dom ska leva sina liv och vilka val dom ska göra. Så nu vet du det ts. 
    Bortskämd? Var i allsin dar hittar du det någonstans i min text?
    Kan säga att jag ALDRIG varit bortskämd eller är det. Det värsta ja vet är bortskämda barn/vuxna. 
  • bellas
    Äldre 5 Jun 23:06
    #32
    viseversa skrev 2012-06-05 23:00:30 följande:
    Nej men du tycker du har rätten att ha åsikter och få bestämma om hur dina föräldrar ska leva sina liv. Säger igen att din mamma och pappa har egna liv och har då full rätt att SJÄLVA fatta beslut som rör DERAS kliv. UTAN att du har någon talan=).

    Och så sitter du och gnäller om vad ANDRA ska tycka. Du är seriöst oroad för DITT rykte i det hela(Ahum?!)Vad det är synd om dig ts. Förstår att det är såå jobbigt(kramar om).

    Och jo du låter ganska omogen och bortskämd när man läser din ts. Men det är ju klart det är bara min uppfattning. Och nej jag känner ju inte dig personligen så jag tar tillbaka det påståendet och ber om ursäkt!

    Blir bara förundrad över att du är 25!! Tycker du låter som en sur 16 åring när man läser din ts. Sorry!
    Självklart har ja rätt till min åsikt och självklart kommer jag ju att acceptera och älska detta kommande syskon. Det är bara chocken som spökar för mig, jag har varit i chock de senaste 24 timmarna.... Tro de föesta här inne blivit lika chockade som vi, tror inte att någon hade jublat direkt om ni själva fick reda på att er snart 51 åriga mamma är gravid... Tycker du är väldigt dömande av det du skriver. Tråkigt.
  • bellas
    Äldre 5 Jun 23:11
    #35
    viseversa skrev 2012-06-05 23:09:24 följande:
    Ha jag har bättre än så=). jag har TRE söta underbara ungar=). Och jag ska nog skaffa en 4de när jag är ca.... Tja 50år känns som en lagom ålder för en sladdis!! Vem vet!!
    Tycker det är otroligt synd att du håller så dålig ton här inne. Undra vem det är som är barnslig egentligen här inne? 
  • bellas
    Äldre 5 Jun 23:15
    #38
    viseversa skrev 2012-06-05 23:12:52 följande:
    Va!!? Varför får inte jag skaffa barn när jag är 50 nu då? Ska du ha åsikter om mitt liv också? Jisses
    Snälla människa vad är det med dig? Va i hela friden har jag sagt att du inte får skaffa det? Kan du inte läsa eller? Dryg människa.... Akta så inte kanintänderna trillar ur munnen WOHO jag sjönk till lika låg nivå och barnslig nivå som just DU... Härligt att provocera... Nu är jag färdig med dig, fortsätt du med ditt snack men det biter inte på mig Ha nu ett så jätte bra liv för det har du ju redan hi hi *Kramar om* 
  • bellas
    Äldre 5 Jun 23:20
    #41
    Visst kommer jag glädjas åt mitt syskon. Har inte skrivit att jag kommer hata detta syskon för livet. Kommer älska h*n lika mycket som jag älskar mina andra syskon. 
    Detta måste bara sjunka in för detta är ovanligt, enligt mig själv. Man trodde ju för 11 år sen att de var färdiga, för det sa dem själva. Livet blir ALDRIG som man tänkt sig.
    Självklart kommer jag stötta mina föräldrar och finnas för dem, jag älskar dem väldigt högt och kommer alltid att göra. Är bara orolig över min och pappas hälsa och framförallt barnet, är rädd att det kanske inte är friskt och får de ett barn som inte är friskt kommer det att tära jätte mycket på dem, och med tiden så åldras dem och blir äldre, hur ska dem orka ta hand om ett barn med DS när dem är närmare 60 år gamla? Finns miljoner driljoner tankar i mitt huvud just nu.  
  • bellas
    Äldre 5 Jun 23:28
    #44
    Heranell skrev 2012-06-05 23:25:40 följande:
    Apropå DS, har de inte valt att göra fostervattensprov?
    Nix inte vad hon sa, pratade med henne på telefon men hon ville inte göra det eller dem. De kommer älska det även om barnet har ds eller ej, och det är ju huvudsaken..  
  • bellas
    Äldre 6 Jun 20:38
    #50
    Anonym skrev 2012-06-06 01:46:40 följande:
    så länge dom är friska och så, låt dom ha detta fina! ts, hälsa från mej och kram!
    Tusen tack Känns mycket bättre idag..Fick se UL bild på den lill* innan idag, så gulligt.
Svar på tråden Min mamma är gravid och 50 år