• IsaDora1

    Äntligen gravid efter 3års kämpande!

    Äntligen är jag gravid, efter 3år kämpande. Jag grät så glad jag blev när jag stoppade stickan i burken nu ikväll och direkt fick upp ett starkt streck Glad Jag var tvungen att göra två stycken direkt och har sparat två andra som jag ska ta imorgon för att verkligen garantera min graviditet ordentligt Skrattande

    Mina symptom var:
    Mensvärk men ingen mens, svullen mage
    Trötthet
    Kissnödig
    Illamåeende
    Nästäppa
    Ömma svullna bröst        

    Här kan vi disskutera hur vi känner och mår. Alltid kul att ha någon att disskutera med. Detta är min första graviditet Skrattande      
  • Svar på tråden Äntligen gravid efter 3års kämpande!
  • lillevi

    Graaaaaaaaaaaaaaaattis så himla himla mycket!!!!!!!!!!!!

  • IsaDora1

    Tack ska ni ha, jag är så glad och väntar på att sambon ska komma hem från jobbet så jag kan berätta {#emotions_dlg.flower}Skrattande 

  • TinkyWinky
    IsaDora1 skrev 2012-06-08 22:47:57 följande:

     


    Här ser ni
    SUPER STARKA PLUS :))
    Plussade sj för några timmar sen efter år av kämpande till syskon som blev till genom ivf :) 
    ★°☆ Kewin 9/7-09 ★°☆°★ Http://Heromer.blogg.se ☆°★
  • IsaDora1

    Grattis till er också Skrattande Hoppas på att det vill stanna kvar nu bara :D

  • Två döttrar och en son

    STOOOORT GRAAAATTIS!!!!!!!!!Solig
    Så underbart!!

    Är det en spontan graviditet eller har ni fått behandling?

    Med sådär starka streck lär du ju ha gått ett per tre veckor över bim också och de kommer säkert gå bra!!

  • Nena72

    Stort stort GRATTIS!!!! Hur många dagar efter BIM testade du? Vi kämpade i 2,50år innan vi blev gravida med vår dotter som nu fyller fem. Vi hade påbörjat utredning och inväntade ett läkarbesök när vi blev spontant gravid Nu har vi kämpat i två år för att få till ett syskon. Hade Bim förra måndagen, känner precis som du beskriver dina symtom men har inte vågat testa, tror hela tiden att mensen är på gång men jag ska köpa ett test idag så vi får veta.

  • IsaDora1

     Förlåt att jag har varit lite frånvarande från min tråd, men jag har mått dåligt om dagarna, genomgått blödningar i hela vecka 7 och jobbat har jag också gjort. Så tröttheten har tagit ut sin rätt..

    jag upptäckte att jag var gravid i vecka 6 (5+6). Idag är jag i vecka 10 (9+6) och jag har mått illa varje dag i stort sett. Mest på morgonen, sen lite på kvällen och så fort jag inte äter som jag ska. Hur mår ni?   

  • magplask

    åh grattis! Hjärta

    Jag blir alltid så glad när par som kämpat länge äntligen blir gravida, var själv i den sitsen innan jag blev gravid med IVF 2010. 3½ års kämpande!
    Nu är jag gravid igen, på första jävla försöket! Jeez, jag är i chock än (inte så konstigt eftersom jag plussade idag hehe)   

  • Två döttrar och en son
    Nena72 skrev 2012-07-02 17:46:30 följande:
    Ååååå äntligen är det även vår tur!!!


    Åhhh Grattis!!!!!!!!!!!!!!!!!! Solig
    Vad häftigt!!

    Så det tog alltså två år (exakt?) att bli gravid en andra gång.

    Och första graviditeten tog två och ett halvt år att bli till?

    Ja det GÅR!  Även om det tar mer än 3 mån íbland....

    Hoppas det har gått bra hitills!            
  • Två döttrar och en son
    magplask skrev 2012-08-07 11:19:46 följande:
    åh grattis! Hjärta

    Jag blir alltid så glad när par som kämpat länge äntligen blir gravida, var själv i den sitsen innan jag blev gravid med IVF 2010. 3½ års kämpande!
    Nu är jag gravid igen, på första jävla försöket! Jeez, jag är i chock än (inte så konstigt eftersom jag plussade idag hehe)   
    Grattis!!!!

    Så du blev gravid mha IVF och fick barn. 
    Och nu blivit gravid utan hjälp på första försöket?
    Eller 1.a IVF?    
  • magplask

    Jag blev gravid med hjälp av IVF efter 3,5 år och nu blev jag gravid på naturlig väg efter första oskyddade samlaget! :)

  • FiaP

    Grattis! Skrattande
    Så underbart att läsa om era plus sen det idag är min första dag utan p-piller och resan mot ett första barn sakta men säkert börjat. Måste vara en helt otrolig känsla när det där plusset visar sig!
    Lycka till! 

  • Två döttrar och en son
    magplask skrev 2012-08-08 09:08:53 följande:
    Jag blev gravid med hjälp av IVF efter 3,5 år och nu blev jag gravid på naturlig väg efter första oskyddade samlaget! :)

    Åh vad häftigt! Skrattande
    Visar än en gång att det är en ren SLUMP när Plus kommer.
    För jag utgår ifrån att du menar att det är med samma man....?
    Var det första IVF ni blev gravid på?
       
  • magplask
    Två döttrar och en son skrev 2012-08-08 15:24:33 följande:

    Åh vad häftigt! Skrattande
    Visar än en gång att det är en ren SLUMP när Plus kommer.
    För jag utgår ifrån att du menar att det är med samma man....?
    Var det första IVF ni blev gravid på?
       

    Mycket saker kan ju spela roll, jag väger 65 kg nu istället för 82 kg som jag vägde när jag blev gravid förra gången.. Han kanske har "rensat rören" så att säga, jag hade en deformerad äggledare men det skulle inte vara något hinder enl doktorn :p 
    Ja det är samma man :) vi har snart varit ett par i 7 år och nu gifte vi oss i juli (och så kom smekmånaden hahahaha).
    Japp, första IVF försöket! :)  
Svar på tråden Äntligen gravid efter 3års kämpande!