• Twinpeak2012

    Hur bära båda barnen själv bäst?

    Mina tvillingpojkar är 4 månader och har precis börjat använda sittvagn. Nackdelen är ju att man inte har liggkorgarna att bära dom i längre.
    Hur gör/gjorde ni?
    Jag tänkte försöka med ena sonen i en Babybjörn-sele och den andra i famnen när jag måste lämna vagnen i en port för att komma till en lägenhet eller på BVC och liknande.
    Annars blir det väl ta ena ungen och lägg på en filt på golvet och hämta sen andra ungen.
    Det måste såklart vara ganska smidigt. 
    Vi har en begagnad Babybjörnsele och även om den kanske inte är världsbäst för längre stunder så handlar det här just om att ta med mig båda pojkarna i och ur vagnen. Måste även kunna bära skötväskan på axeln men det ser jag inte som något problem.
    Är det någon som har några tips?     


    Mamma till Herman & Finn födda den 7/2-2012
  • Svar på tråden Hur bära båda barnen själv bäst?
  • Knallen12

    Beco bärselar kan man kombinera så man kan bära två. Finns säkert fler bärselar som man kan bära två om man köper två. Kanske köpa en till bärsele som du kan ha en på ryggen. Eller använda bärsjalar. Om du kan så kolla youtube. Där finns lite olika sätt. Eller googla.
    Det är svårt det här med barn och trappor.

  • Adela

    Jag har ryggsäck som skötväska det avlastar mycket, sele till ena tvillingen och bär den andra eller så bär jag båda om vi är på bvc för då är inte den stora med. Här finns sele för twins så jag har ett sånt med som används rätt ofta men personligen har jag ena i sele, andra på armen och den stora i handen samt skötväskan på ryggen

  • Twinpeak2012

    Tack för tipsen! Ja får du det att fungera med en i sele och en i famnen + en i handen så ska väl jag kunna lyckas utan en i handen...


    Mamma till Herman & Finn födda den 7/2-2012
  • Adela

    Jag tycker det är bra att man frågar så här för man kan underlätta och tipsa varandra så det blir enklare. Jag har min vardag utformad så det blir så enkelt som möjligt så jag fixar dagen och livet själv har lite men kvar efter stroken jag fick vid förlossningen med twinsen. Kan man kan man ta nån kompis med till bvc och tänk enkelt så blir det enklare

  • Twinpeak2012
    Adela skrev 2012-06-09 12:56:01 följande:
    Jag tycker det är bra att man frågar så här för man kan underlätta och tipsa varandra så det blir enklare. Jag har min vardag utformad så det blir så enkelt som möjligt så jag fixar dagen och livet själv har lite men kvar efter stroken jag fick vid förlossningen med twinsen. Kan man kan man ta nån kompis med till bvc och tänk enkelt så blir det enklare

    Oj vad läskigt med stroke vid förlossningen! Hoppas att du blir helt återställd!

    Ja min sambo försöker få mig att tänka enkelt. Till exempel i sommar när vi ska ut på landet för att döpa barnen, då kommer jag förmodligen åka dit med barnen först och så kommer min sambo senare.
    Jag var så nervös för hur jag skulle göra, typ ska vi ha liggdelar eller sittdelar eller ja du fattar... dopet är i juli och jag packar redan nu mentalt och stressar upp mig för hur tusan jag ska få med allt på tåget.
    Det löser sig.
    Han var också den som sa det där om filt på golvet och hämta en i taget. Tänk att man inte kan komma på så enkla lösningar själv! Haha nä jag krånglar nog till saker i onödan ibland.
    Jag har bara gått till BVC en gång själv hittils och då tog jag med en babysitter med handtag. Lite stort och klumpigt, men just den gången var det det bästa alternativet. Men det slutade ändå med att när den första sonen var vägd så fick jag lägga ner honom på en filt på golvet medan jag plockade ur den andra ur babysittern. Det gick ju bra.
    Min sambo går tillbaka till jobbet på måndag efter fyra månaders föräldraledighet, så jag har nog blivit lite bortskämd Flört    
    Mamma till Herman & Finn födda den 7/2-2012
Svar på tråden Hur bära båda barnen själv bäst?