• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • Magdalena82

GRATTIS! Alltid kul med minus, men varför äter du så lite per dag? Särskilt om du tränar så mycket så måste du nog äta lite mer. Man ska ju äta sina points och veckobonusen och ändå gå ned i vikt. Nu fattar inte jag hur man får i sig hela veckobonusen, jag har aldrig ätit mer än ca 5 -7 points av den på en vecka.  Med VV ska man ju aldrig gå hungrig heller. Jag äter bra och mår bra toppen. Samt att jag ÄTER precis allt, fikabröd undantaget.      [/quote] Jag vräker i mig mat, bara det att jag äter av "rätt" saker och då kommer man inte upp så högt i pp. Frossar i rent protein, ägg, kvarg, frön och mättande fiberrika grönsaker. Under helgen släpper jag dock på rutinerna lite - man kan ju inte vara hur puritansk som helst jämt heller. Då hade jag nog tröttnat :) fikabröd är nog min största last också :/

• Magdalena82
    iwannarock skrev 2013-03-08 08:17:24 följande:
    Jag va så sugen på nåt igår kväll och tog lättkeso och frusna blåbär, fy det va nog det värsta jag ätit men fick tipset om kvarg istället, någon som testat?

iwannarock skrev 2013-03-08 08:17:24 följande:
    Jag va så sugen på nåt igår kväll och tog lättkeso och frusna blåbär, fy det va nog det värsta jag ätit men fick tipset om kvarg istället, någon som testat?

Jag gillar iofs keso men kvarg äter jag minst ett par deciliter per dag av. Perfekt mellanmål tycker jag med lite hallon och frön :)
  • iwannarock

Jag ÄLSKAR keso men det passade verkligen inte ihop med blåbär, jag äter ju keso varenda dag till frukt o till mina knäckemackor förresten om ni gillar messmör så kan jag rekommendera lite messmör på en knäckemacka o sen keso HELT galet gott :) Då ska kvarg testas :). Kan tillägga att keson jag hade igår va Lidls egna lättkeso kanske va därför det smakade lite knepigt? Men har ju köpt den förut o tycker den har smakat som vilken keso som helst (nästan)

• Scruffy

Fikabröd har aldrig varit någon stor last hos mig, men jag har ätit om det har bjudits vid fika.

Då har nog godis varit värre.

Numera avstår jag fikabröd helt, tar hellre en knäckemacka.
    Någon gång ibland unnar jag mig en VV kex, har två olika sorter hemma.     

• MadeleneErik
    Magdalena82 skrev 2013-03-08 08:40:15 följande:
    God morgon alla, har haft vägning på morgonen. Efter att ha hoppat av och på vågen, samt flyttat runt den lite för att kontrollera ordentligt kunde jag konstatera: - 1.3 kg denna vecka. Är såklart sjukt nöjd med detta och sitter nu och går igenom veckan för att förstå vad som ligger bakom det. Det enda jag kan komma på är min ökade träning och att jag håller hårt i kosten. 20-23 pp per dag, litet kolhydratintag, inte ätit av vare sig VB eller AB. Återstår att se inför kommande vecka :)
    Grattis! vilket jättebra resultat! =)

• iwannarock

Hittade några vv soppor på affären idag så köpte hem några och nu blev det champinjonsoppa till lunch, smakade faktiskt riktigt bra :)

• Magdalena82
    Scruffy skrev 2013-03-08 09:36:22 följande:
    Fikabröd har aldrig varit någon stor last hos mig, men jag har ätit om det har bjudits vid fika. Då har nog godis varit värre. Numera avstår jag fikabröd helt, tar hellre en knäckemacka. Någon gång ibland unnar jag mig en VV kex, har två olika sorter hemma.     

Scruffy skrev 2013-03-08 09:36:22 följande:
    Fikabröd har aldrig varit någon stor last hos mig, men jag har ätit om det har bjudits vid fika. Då har nog godis varit värre. Numera avstår jag fikabröd helt, tar hellre en knäckemacka. Någon gång ibland unnar jag mig en VV kex, har två olika sorter hemma.     

Ah jag läste kanske fort :) uppfattade det som att fikabrödet var lasten haha. Det är D verkligen hos mig. Och nu har jag varit ute på en 8 km backig tur och självklart luktar det nybakade kanelbullar från konditoriet längre ner på gatan "suck"!
  • Scruffy

Åt nyss en grymt god kycklinggryta med mango och ris, 7 points.
    Mätt och belåten

Lagade den i lördags och gjorde några extra portioner som jag fryste in.  

• Magdalena82
    Scruffy skrev 2013-03-08 12:46:17 följande:
    Åt nyss en grymt god kycklinggryta med mango och ris, 7 points. Mätt och belåten Lagade den i lördags och gjorde några extra portioner som jag fryste in.  

Perfekt, skönt att ha det klart :)
Svar på tråden Några fler viktväktare?