• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • iwannarock

Vilket väder vi har :) strålande sol nu ska jag ut på en promenad dock ska bror min med så det blir ingen pw men iaf, annars går det super bra :) inte en enda sötsak än :)

• Scruffy

Snacka om frestelse. Det var tårta till fredagsfikat idag. Det fanns flera olika, jorgubb, frukt, choklad mm.
    Såg gudomligt gott ut.

Där satt jag och åt mina två riskakor med skinka och det bara vattnades i munnen.

Får unna mig något mer VV vänligt ikväll.      

• iwannarock

Scruffy---> men va duktigt av dig att inte ta någon tårtbit :). Idag har jag bakat äppelmuffins till kärleken o har inte tagit en enda :) ð??

• Gulletuss

Ojoj! Vad ni är motståndskraftiga mot fresteser!!

Nu har vi fredagsmyst och jag måste dela med mig av ett recept som jag "komponerade" och beräknade! Det blev smarrigt och lagom mycket pp.

Kycklingtacogratäng 4 port à 8 pp
    3 st kycklingfiléer
    1 tsk smör att steka i
    1 påse taco kryddmix
    1 lök, hackad
    1 klyfta vitlök, hackad/pressad
    2 dl tacosås
    1 dl creme fraiche 15%
    200 g Philadelphia 12%
    50 g riven (smakrik) ost max 31%

Dela kycklingen i mindre bitar. Stek lök, vitlök och kyckling i smöret. Krydda med tacomixen, ha i en liten skvätt vatten. Stek tills nästan all vätska är borta.
    Häll tacosåsen i botten på en form. Lägg kycklingfräset ovanpå. Blanda philadelphia, creme fraiche och riven ost. Läg det överst. Gratinera i ca 200-225 grade tills det verkar färdigt/har fått fin färg.

Servera med en smaskig sallad och ev nachochips.

Jag tyckte att det blev riktigt bra. Både lagom portion och lagom pp.

Har man mindre kräsen familj än mig kan man ju "fylla ut" med ex paprika och zucchini. Tungan ute

• iwannarock

Imorgon är set dax för vägning, jag känner mig jätte plufsig :( blir så ledsen om jag gått upp (även fast jag vet det är fullt normalt att gå lite upp o ner speciellt i början) jag har inte "fuskat" en enda gång, inte en enda sötsak på 2 veckor, dock har jag inte rört mig mycket, knappt något om jag ska vara ärlig, jag hoppas verkligen vädret blir bättre nästa vecka så ska jag ta mig ut, och om 1 vecka är jag barnledig helt så då blir det andra bullar (jösses va gott med bullar ;) )

• mamaciiita

Hej! Hoppar på här igen :) Var med i höstas men slutade följa vv i ett par månader.. Har varit igång i två veckor nu och gått ner 2,5 kg.

Väger 82,5 kg och vill gå ner nästan 20 kg till 63 kg men just nu känns det viktigast att komma ner under 80!!  

• Scruffy
    mamaciiita skrev 2013-03-16 17:09:33 följande:
    Hej! Hoppar på här igen :) Var med i höstas men slutade följa vv i ett par månader.. Har varit igång i två veckor nu och gått ner 2,5 kg. Väger 82,5 kg och vill gå ner nästan 20 kg till 63 kg men just nu känns det viktigast att komma ner under 80!!  

Välkommen. Ditt första delmål kommer du att fixa lätt o snabbt. Jag är med dels online, men går även på möten. Rörde på mig riktigt ordntligt igår, promenerade, fick ihop hela 7 aktivitetspoints. Ska fixa lite i köket, sedan ger jag mig av på min morgon promenad.
  • Scruffy

mitt inlägg blev lite hattigt. Tänkte säga att jag tycker att det är bra att gå på mötena. Man får lite tips och pepp när det är motigt, och sedan sätter det en lite extra presss på en att bli vägd av någon annnan.

• KellyJones

Hej allihop! Har läst igenom tråden lite kort för att hitta lite motivation! Gick med som online medlem idag och ska försöka tappa ca 10 kg innan sommaren!! Hänger på här om det är ok :)

Svar på tråden Några fler viktväktare?