Inlägg från: Marlean |Visa alla inlägg
  • Marlean

Några fler viktväktare?

Påsken har jag struntat i points helt, och jag har två små chipspåsar här hemma som jag lätt hade ätit om jag bara kom ihåg vart jag lade dem. ;P
    Jag vet inte hur jag är med veckobonus och om den täcker det, men imorgon är det "back to buisness" igen så jag ser ingen större fara med det hela.

Och mamaciita: Vad är 0,5 kg i det stora hela? Som jag brukar tänka: Det är inte på en vecka vi har blivit överviktiga. Då kan vi inte förvänta oss bli smala på en vecka heller. Låt det ta sin tid, kanske är det träningen som gör att det inte rört sig mer på vågen, kanske är det något annat. Men snart får du ju de resultat du vill ha. Låt det ta sin tid.    

• Marlean

Upp på hästarna igen töser!

Alla kan vi ha dåliga veckor. Då är det bara att ta itu med allt veckan efter igen. Allt går inte i en handvändning. Själv har jag denna veckan gått ner 0,4. Inget att hurra över, men inte heller något att gråta över. Detta är ju en livsstilsförändring vi genomgår. 

• Marlean

Ja i påsk drack jag påskmust, åt god mat, hägendaaz glass *ska man synda, så varför inte synda rejält?*, och lite choklad, men nu är det tillbaka till vardagen igen. Åt VV moussakan idag, men vet inte om jag hade dålig potatis eller något för jag tycker den fick en udda eftersmak? Hmm... får testa att göra den en gång till någon annan gång.

• Marlean
    Minlängtan81 skrev 2013-04-05 11:40:04 följande:
    Hej alla..

Finns det någon som skulle kunna hjälpa mej räkna ut mina dagliga points.

Har tidigare varit onlinemedlem och lyckats minska 20kg.
    Står nu still sedan ett år tillbaka men har fortfarande väldigt mycket kvar att minska.
    Nu är det så att jag har inte råd att skriva in mej på nytt och bli månadsmedlem, vilket är det egentligen det absolut bästa för mig, då man bara skrev ner allt och datorn räknade ut.
    Nu har jag bara en massa kokböcker och gamla häften kvar från förra våren då jag gick hos VV.

Så om någon snäll själ skulle kunna räkna ut mina på nytt så är jag oerhört tacksam. Har som sagt inga pengar att skriva in mej på nytt :(

Jag är 161,5 cm och väger 90kg.
    Gå med i Sparkpeople.com och skriv in saker där istället, den sidan är gratis och kan kanske vara något?
  • Marlean

Lät ju gott. Vart bor alla förresten? Är några av oss kanske tom. på samma möten?

• Marlean

Själv har jag opererat bort gallan så inget VV för mig denna vecka. Får ta nya tag sen. Det som under ultraljudet såg ut att vara "Minst 9 stenar" visade sig vara över hundra, så det var nog tur att jag tog bort den, men man känner helt klart att man lever. Gör ont som bara den.

• Marlean
    iwannarock skrev 2013-04-09 12:12:33 följande:
    Hallå :) Jag har inte lagt ner vv ;) mötet i söndags gick bra, så mycket bättre än vad jag trott, vågen visade +-0 och då har jag ätit massa skit i 1 1/2 vecka och inte rört mig nåt typ. Nu börjar allt bli bra efter operationen iaf så ikväll ska jag ge mig ut på en promenad :)
    Jag bor i Mariestad

Mariestad var ju inte så långt bort, jag bor i Skövde.
  • Marlean

Pinkypie för ditt barns skull är det jätteviktigt att du äter upp dina points! Det är därför man helst inte ska "banta" när man ammar. Det är jätteviktigt att barnet får i sig allt det behöver. När man ammar brukar man gå ned i vikt av det i sig självt, utan kostomändring så var inte rädd för att du inte ska gå ner i vikt, men tänk på ditt barn i första hand!

• Marlean
    Fidelis ad urnam skrev 2013-04-12 15:06:43 följande:
    Det är väl bara att laga mat med fetare produkter. Ha en sås till maten. Drick mellanmjölk ist för lättmjölk, 3% yoghurt ist för 0,5%. Bregott ist för lättmargarin osv osv osv osv. 
    Du behöver inte äta MER, ät FETARE 

Exakt. Ta lite glass till efterrätt så har du snart fixat de där pointsen. ;)

Idag fick jag ett brev ifrån min VV konsulent trots att jag sist meddelade henne att jag inte skulle hinna med att väga mig varje vecka, eller ens varannan. Tror hon har kort minne. :P   
  • Marlean

Jag äter rotmos med korv, och tar man viktväktarnas egna blir det ju inte "dyrt" pointsmässigt sett.

• Marlean

Själv har jag just gått på den mest effektiva viktminskningskuren som finns: Vinterkräkan nummer 2.

Svar på tråden Några fler viktväktare?