• Bollas

    Någon som vill rekommendera en bra bok?

    Blir glad om någon vill komma med förslag på bra böcker. Hoppas på att semestern blir fylld av egentid där man, barn och hem sköter sig självt hehe... Oskyldig

    Den sista boken jag läste som var överraskande bra heter Kaffe ned musik av Karin Brunk Holmqvist.

    Annars gillar jag Camilla Läckberg, Stieg Larsson, Marian Keyes... och många fler.

     

  • Svar på tråden Någon som vill rekommendera en bra bok?
  • Madick
    Bollas skrev 2012-06-12 09:28:23 följande:
    Blir glad om någon vill komma med förslag på bra böcker. Hoppas på att semestern blir fylld av egentid där man, barn och hem sköter sig självt hehe... Oskyldig

    Den sista boken jag läste som var överraskande bra heter Kaffe ned musik av Karin Brunk Holmqvist.

    Annars gillar jag Camilla Läckberg, Stieg Larsson, Marian Keyes... och många fler.

     

    Om du inte läst  Katarina Wennstam än så har du fyra pärlor som väntar. Dödergök, Skam, Alfahannen och Svikaren. Läs i ordning men mest för att flera personer återkommer så det är kul att känna till dem innan, själva historierna är fristående.
  • Hnl

    Bedragen av Katerina Janouch . Handlar om en barnmorska och hennes familj , finns flera böcker i den serien och bedragen är den första . Just nu sitter jag och väntar på att den 5:e ska släppas :)

  • Madick

    Kom på en till som är en bra sommarbok. Geim av Anders de la Motte och uppföljaren Buzz (som jag beställt men inte fått hem än).

  • Tonårsmamman1
    Madick skrev 2012-06-12 09:39:49 följande:
    Om du inte läst  Katarina Wennstam än så har du fyra pärlor som väntar. Dödergök, Skam, Alfahannen och Svikaren. Läs i ordning men mest för att flera personer återkommer så det är kul att känna till dem innan, själva historierna är fristående.
    Dom är verkligen bra!
  • Den vita staden
    Meus Veritas skrev 2012-06-12 10:14:59 följande:
    Själakistan av Ann Rosman kan jag varmt rekomendera. Den är läckberg stil
    De andra i den serien, Porto Francos väktare och Fyrmästarens dotter, är också bra.

    Men gillar man annat än deckare så är en av mina favoritböcker jag rekommenderar denna - www.boksidan.net/bok.asp men kan säga att jag gillar egentligen alla hennes böcker -
    Damen med enhörningen Flicka med pärlörhänge
    När änglar faller Okända väsen Oskuld och erfarenhet
    God of Justice; Thou who saved us when in deepest bondage cast, Hear Thy Serbian children's voices..
  • Amarillo

    "Kärlekens bok" av Kathleen McGowan. Ruskigt bra, lite Da Vinci anda och spännande

     Lite av innehållet
    "Många legender talar om att det finns ett evangelium skrivet av Jesus själv. Katarerna i Frankrike, som sade sig vara Jesu ättlingar, kallade detta evangelium för Kärlekens bok. Men lärorna var alltför radikala och motsatte sig den kristna kyrkan. Mellan 1100 och 1300 utrotades katarerna av påvedömet i flera blodiga korståg. Kärlekens bok hittades aldrig och föll så småningom i glömska. Men Maureen Paschal, som hittade Maria Magdalenas efterlämnade skrifter, är nu Kärlekens bok på spåret. Hon fortsätter resan genom Europa som inleddes i Den väntade och tar hjälp av de gotiska katedralernas stenformationer, klostrens blyinfattade fönster och den klassiska konsten för att finna ledtrådar. Maureen och hennes vänner kommer allt närmare sanningen och inser att de är involverade i den äldsta kampen av alla – kampen mellan ont och gott. En roman skriven om ett viktigt ämne, vad man än anser om religion och kristendom så är nog de flesta av oss övertygade om att skall vi klara livhanken och skall våra barn för något slags meningsfullt liv så måste ondskan, som alltid bekämpas. Kathleen McGowan beskriver i princip samma förhållande som Dan Brown i sina böcker men med en helt annan vinkel. Bra spännande böcker som griper tag och får mig att tänka utanför fiktionen. Vad är det som är viktigt och hur kan vi leva våra liv så att det blir så bra som möjligt."

  • Bollas

    Tack för alla förslag. Jag har noterat och ska köpa! 

    Jag läser just nu Havsmannen av Carl-Johan Vallgren, har inte kommit så långt, men den är spännande om en sorglig.

    Jag har fått rekommenderat (av flera personer) Nu vill jag dig sjunga milda sånger av Linda Ohlsson. Någon som har läst den?

    Ett litet snedsprång av Denise Rudberg har jag precis läst klart, den kan jag rekommendera verkligen. Ser nu att det finns en till i serien, den måste jag läsa!

    En bok som jag tyckte var bra var Hundraåringen som försvann av Jonas Jonasson, men den kanske alla har läst. Den låg jag vid poolen/stranden och läste förra året.
     
    Helhel: Du menar nog Carin Gerhardsen? Jag har en bok i den serien, men inte den första så har därför inte börjat läsa. Ska börja från början.

    Madick: Jag har läst Alfahannen. Visste inte att det var samma personer i dem. Ska läsa de andra trots att jag började med fel bok. 

    Kram, fortsätt gärna rekommendera!!!
     

  • Sabah

    Hej! Jag har fått uppgifter om att läsa nån bok och rekommenderar den men jag är inte svensk så det är svart för mig att göra som denna uppgifter så kan jag hitta någon här kan hjälpa mig gärna jag måste lämna uppgifter så fort som möjligt... !!!!

Svar på tråden Någon som vill rekommendera en bra bok?