• Albins Farsa

    Varför bara fotboll och hockey när det finns motorsport!!!

    Saknar diskussioner om motorsport här, finns mängder av alternativ där för barnen. Krävs god fysik även i den kategorin för att komma någon stans, så fysiken blir inte lidande för det. Har själv spelat fotboll, hockey, bordtennis och bowling som ung. Dessvärre fanns där ingen som ställde upp och drev det vidare efter några år, så man fick helt enkelt sluta eller söka sej längre och längre bort. På senare år har jag börjat åka rally, en pojkdröm som gått i uppfyllelse. Tur är det, för det är det roligaste jag vet och har gjort. Både kör och är kartläsare, även min sambo har blivit kartläsare. Dock har hon fått stå över åkandet under graviditeten och även nu när hon ammar, men till våren så ska hon allt få åka så kör jag och junior service.

  • Svar på tråden Varför bara fotboll och hockey när det finns motorsport!!!
  • Lajm

    Det kommer mer och mer motorsport. Det som ökar mest för juniorer just nu är Pocket-Bike, små motorcyklar på mellan 40 och 100 cc. Körs på GoKartbanor och är fånigt roligt.

    Tyvärr är det ju så att när det gäller bansport så är begränsningen i Mälardalen BANOR. Det finns på tok för få fullstora banor i trakterna runt Stockholm. Den som är närmast är Linköping med 21 mil och sedna Karlskoga med 22...

  • jonesy

    Jag gillar det mesta inom motorsport,
    kommer uppmana och vägleda mitt barn till
    ett stort sport intresse.

  • Albins Farsa

    Inget vidare drag på denna tråden, men får väl hoppas att det finns många utöver de som skriver här som vill se sina barn på motorbanor och i skogen framöver. Man kan ju alltid hoppas att barnen väljer det intresset, men vill grabben spela blockflöjt istället så får han väl göra det. (men då går jag troligen ut)

  • Diväteoxid

    Varför sport överhuvudtaget när det finns organisk kemi?

  • Stefan333333

    Jag åker oxå rally, eller åkte!!! Har inte riktigt haft tid på senaste tiden..
    Jag åker en volvo 240 i Grupp H, vad åker du/ni?

  • Tauro

    Kan inte säga att jag är någon sportgalning. Tittar bara på VM hockey, EM&VM fotboll om Sverige spelar. Givetvis sitter man framför TV en del när det är OS också. Min enda riktiga sportintresse är Formel1, det kan jag bara inte missa, och nu är det bara 1 månad kvar tills det börjar igen(12 mars Bahrain).

  • Tauro

    Tillägg: Får vi en pojke ska han uppfostras till att bli världsmästare i F1
    Då kan man ju följa med som stöd och titta live

  • Albins Farsa

    Ja du Stefan333333 jag åker med i mycket och ska bygga ny bil själv, bygget blir en corolla -89 i grupp E. Har haft 2st ascona A veteran, 2st Ascona B Grupp E, 1 Ascona B Grupp H och en Sierra grupp E. Sambon är hälften delägare i en Ascona A grupp E som jag och andre delägaren byggt ifjol. Åker kartläsare i en Corsa grupp H som ordinarie åt en A förare, men hoppar in åt andra när tid och tillfälle ges. Har också varit co-driver i Ascona B grupp E och H och i en 940 grupp E vilken jag läste åt i rally finnskog ifjol, mäktigt med 2 dagars och 24 mil SS.

  • Albins Farsa

    Men du kricro, varör skulle du inte kunna få en tjej som blir världsmästare i F1??

  • Pappa Mattias

    När jag går ut i garaget så följer alltid min dotter på 4år med mig ,medans pojken som är 5år stannar inne å tittar på tv.Dottern åker skoter,cross,Hot-Rod med mig medans pojken nästan vägrar, ja tror att jänterna ä tuffare!

  • Tauro

    Ja varför inte. Det är väl dags för tjejerna att kliva in i F1 världen som förare istället för kylarprydnad.

  • Albins Farsa

    Här är grabben på 4,5 månad med ner i verkstan och sover, trodde han skulle vakna lätt där för ibland låter det ju lite men han sover som en stock. Dock får han inte vara med om jag ska köra vinkelslip, eller andra saker som låter väl mycket.

  • Pappa Mattias

    mina barn har egna hörselkåpor när dom är med i garaget eller när dom åker traktor!!

  • Bjorwen

    AMEN!!

    titta!! det finns flera vetiga människor som har upptäckt att det finns flera sporter än att jaga en gummibit på isen eller en läderbit på gräsmattan!

    Jag är också motorsport galen. har hållt på rätt mycket, åkt kartläsare och fuskat lite med banracing, nu har det dock inte blivit så mycket på sista tiden. Har också hållt på som tek.chef på rallycross och folkrace.

    Jag håller på för fullt nu och övertalar min fru att en gocart eller något annat kul kommer bli en perfekt present till vårat barn som kommer i början av augusti. Hon är inte lika övertygad som jag... än..

  • PM Power

    Tjena min grabb kör cross 6 år..
    Nu fick jag en liten flicka jag tänkte åxo ska köra
    Och även grja med bilar senare då jag är billackerare mm

Svar på tråden Varför bara fotboll och hockey när det finns motorsport!!!