• Heahog

    Bra badstränder i Borlänge för icke bilburen?

    Då jag är ganska nyinflyttad i Borlänge, så har jag inte riktigt koll på badställen. De jag hittat på kommunens hemsida ligger långt bort & har ofta långa avstånd till busshållsplatser.

    Finns det verkligen inga ställen i Borlänge tätort? 


  • Svar på tråden Bra badstränder i Borlänge för icke bilburen?
  • Bonsaiii

    Då är närmaste badet "båtsta" som ligger ungefär 15-20 min med cykel från dig. Bada INTE i tjärns sjön vid sportfältet ;)

  • Bonsaiii

    Japp inte i mellsta exakt men på andra sidan vägen/rondellen. Ja jag skulle då inte bada där. Där badar hundar och festivalare ;)

  • PetulaK

    Båtsta må vara nära, men det blir fort djupt och det är ofta kallt där. Mer ungdomsstrand än barnstrand. I Norr Amsberg, som ligger ca två km längre norrut från Båtstabadet, finns Masenbadet. Inhängnad brygga och mer barnvänligt. Brukar vara varmare än i Båtsta. Är också större. Bada INTE i Tjärnasjön. Inte tjänligt...

  • Heahog

    Ehh... Jahapp...Det lät inte så trevligt...  HUr är den konstgjorda sjön i Skräddarbacken då? Eller vilket bad är bäst för barnfamiljer?  :)


  • Bonsaiii

    Jag håller med petulaK men det är ju kanske svårare att ta sig dit om man inte har bil, blir dubbla cykelvägen ju.

  • Heahog

    Borde väl gå buss i närheten av Masenbadet?  Jag är van vid att ha stranden 15 min promenadväg ifrån mig, så jag känner mig snopen just nu ^^


  • Bonsaiii

    Jag rekommenderar masenbadet, dit åkte oftast vi. Men pärlan av alla bad är dammsjön men dit är det långt!

Svar på tråden Bra badstränder i Borlänge för icke bilburen?