• Längtanefterlilladig

    Gjorde en idag

    Gjorde min första make insemination idag. Jag tog en ovititrelle spruta i måndags kl 22.00. Idag onsdag 13/6 kl 9.30 gjorde jag inseminationen. Väldigt spännande att se om detta fungerar! Jag har haft två missfall-blivit gravid själv. Försökt få barn över två år. Någon som har gjort en insemination med samma grunder som jag? Alltså där inget fel hittats på varken kvinnan eller mannen. Mannen har bra spermier. Och kvinnan har inga problem med ägglossning.

  • Svar på tråden Gjorde en idag
  • Längtanefterlilladig
    Pumasuss skrev 2012-06-17 23:41:43 följande:
    Håller tummarna! Inte gjort än men gör förhoppningsvis vår första insemination imorgon ;)

    Va roligt för er Blev det en insemination idag?Hur gick det? Det är nu 5 dagar sedan jag gjorde min. Känner inget särskilt förutom lite hugg i äggstockarna ibland.
  • Pumasuss

    Hej! Ja vi gjorde våran första i måndags och det gick bra men fick tråkiga besked. Återigen är det uppe om sambons spermier "håller måttet". Så vi skulle inte ha för stora förhoppningar denna gången. Vidare utredning väntar...
       Håller alla tummar och tår för er att det tog sig :)

  • Längtanefterlilladig

    Nej!!!Vad tråkigt för er! Men man får hoppas att spermierna klarar vägen fram, dem fick ju hjälp nu genom första hindret. Dem sa aldrig till oss hur min mans spermier såg ut. Vi frågade bara om allt var bra & då visade gynekologen sprutan med spermierna & sa "jajemen". Så tolkar det som att allt var bra. Jag var på akupunktur igår & det ska tydligen vara väldigt bra både efter insemination & IVF. Boka tid du med och prova. Det gör att blodet ökas till livmodern & ger en bättre slemhosta för ägget att fästa i. Det ska vara österländsk akupunktur, inte västerländsk. Bara ett tips Jag tar ju "crinone" nu. Ett gulkroppshormon för att ägget ska fästa & hållas kvar. Det ger biverkningar som är samma som hos gravida så jag vet inte hur jag mår utan medicinerna. Men det känns bra. Och efter akupunkturen känner jag mig pigg, glad, energirik, positiv. Så det känns som om det skulle vara något nu. Är det inte det utan det jäkla testet visar minus bästa vecka kommer jag bli så besviken & arg. Man är trött på det där negativa nu.

  • Pumasuss

    Ja det va verkligen hårt! Sambon va helt förstörd.
    Aha det kanske man skulle testa, det gör ju inte möjligheterna mindre iaf :) Men som sagt håller tummar och tår att det ska gå vägen för er :)
    Trevlig midsommar!

Svar på tråden Gjorde en idag