• Bellini

    Ska jag åka?

    Hej, behöver lite råd eller funderingar. Har blivit erbjuden en utbildning av jobbet som jag verkligen vill gå, den är i tre etapper en varje månad med start i september, fyra dagar per gång. Det innebär att mina barn...som jag aldrig varit ifrån innan kommer vara hemma med pappa. Dem är 2 resp 1 år gamla. Det känns hemskt o vara ifrån dem så länge, ,,mår dåligt när jag tänker på det o funderar om jag ska tacka nej...sen samtidigt vet jag inte om jag får chansen att få utbildningen gratis igen....

    Sen så ammar jag fortfarande ohar inte tänkt sluta ännu...nu e de ju ett par månader till men känns tradigt o planera in amningstopp när vi trivs så med det....kan jag fortsätta amma även om jag är borta ifyra dagar?

    O hur ska jag göra, måste ju bestämma mej snart...

  • Svar på tråden Ska jag åka?
  • Abisko

    Kan pappan komma och hälsa på dig med barnen mitt i din bortavaro? Så blir det bara två dar i taget.

  • Bellini

    Kursen är i göteborg o vi bor långt nere i skåne, så det kommer inte funka att åka hem emellan de e hela dagar 8-5. Vet att dem kommer ha de super med pappa men de känns ändå i hjärtat har ju aldrig varit ifrån dem...

  • skogsvitter

    Kan inte pappan och barnen också vistas i Göteborg under tiden? Ta ut några fl-dagar eller semesterdagar och hitta på lite roligt med dem under dagarna då du är borta? Åtminstone första gången, sedan kanske det känns lättare nästa gång?

  • Bellini
    skogsvitter skrev 2012-06-14 21:58:08 följande:
    Kan inte pappan och barnen också vistas i Göteborg under tiden? Ta ut några fl-dagar eller semesterdagar och hitta på lite roligt med dem under dagarna då du är borta? Åtminstone första gången, sedan kanske det känns lättare nästa gång?
    Ja eventuellt gör vi så de finns ju så mycket skoj där så dem kan nog roa sig under tiden jag är iväg.
  • Ova

    Jag har haft med mig hela familjen när jag varit på kurs när de varit riktigt små. De har kommit när det varit paus och så har jag ammat (kan dock tipsa om att ha med extrakläder för lilltjejen som aldrig kräkts innan kräkte ner hela mitt knä och extrakläderna låg på hotellet som jag inte hann åka och byta). Jag har även fortsatt att amma även om jag varit borta tre dagar (två nätter), men då har barnen varit kring året och jag har jobbat heltid medan pappan varit hemma.

  • vampyria2

    Jag är av den gamla garden och tycker inte att man ska åka ifrån sina bar när de är små MEN du de är hos sin pappa och du är "bara" borta fyra dagar åt gången under en begränsad tid så jag tycker faktiskt att du ska ta den chansen.

Svar på tråden Ska jag åka?