• Ella12

Svamp i underlivet

Har en fråga ang läkemedlen som finns att ta när man har svamp i underlivet...
    Tog för ca 4 dagar sedan Fluconazol (receptbelagd), men eftersom det ännu inte blivit någon förbättring så undrar jag om det är någon som vet om det är "farligt" att även behandla sig med de receptfria läkemedeln som finns, som Canesten??
    Hoppas någon vet eftersom jag inte står ut!! Eller ska man vara tålmodig och vänta några dagar till?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Svamp i underlivet
  • Ella12

Men behandlar inte salvan bara det "yttre" om man säger så...?? Är daktacort receptfritt? Har för en tid sedan tagit fluconazol tre veckor i rad, en tablett i veckan i förebyggande syfte..för att det, enligt min gynekolog skulle bryta den onda cirkeln och att jag skulle bli av med svampen som kommer och går...frågan är ju bara om du tror att det kan skada om jag även provar med Canesten eftersom fluconazol fortfarande inte hjälpt?
    Dricker även citronvatten eftersom jag hört att det skulle vara bra och använder olivolja när jag duschar och även efteråt...tydligen ska svamp inte tycka om olivolja!:)
    Fler tips på hur man kan förebygga svamp?

Svar på tråden Svamp i underlivet