• Mörksuggan

Svenska tjejer - ett socialt förfall

Jamen det är väl jättebra att ni är lyckliga i ert förhållande TS! 

Jag förstår bara inte varför alla andra måste ha förhållanden som ser ut precis som ert? Att andra kanske kan vara lyckliga även om tjejen håvar in pengar och tvättar bilen. 
    Jag har ingen önskan om att vara någons visitkort. Jag vill vara älskad av mannen jag delar mitt liv med. 

Man ska inte tro på allt som är sant...
  • Mörksuggan
    Anonym (POP) skrev 2012-06-18 20:49:02 följande:
    Svenska kvinnor är smarta, de väntar ett halvår in i förhållandet, sedan skall allt ske på deras villkor. Även om jag inte håller med Womanizer så kan jag inte se det som jämlikhet heller.

Eh...för det är ju bara kvinnor som kan förändras en bit in i förhållandet??!
  • Mörksuggan
    Anonym (POP) skrev 2012-06-18 21:02:41 följande:
    Naturligtvis inte men jag har sett det så ofta att jag nu anser mig skönja ett mönster, oavsett vem som ändrar sig anser du att det är jämlikt?

Att människor förändras med tiden anser inte jag är speciellt konstigt eller att förhållandet kan få en annan karaktär när den första förälskelsen har lagt. Att kräva att allt ska ske på en persons villkor är inte jämställt oavsett om det är kvinnan eller mannen som kräver det. Men att kvinnor skulle vara övervägande på den fronten tror jag inte ett skvatt på.
  • Mörksuggan
    Anonym (POP) skrev 2012-06-18 21:37:59 följande:
    Men så är det, så fort hon känner sig trygg i relationen så kommer kraven. Hela livet från morgon till kväll är fäst på kylskåpet. Vi skall hälsa på mina släktingar, nej du får inte följa dina vänner ut och se på fotboll/dragracing/bio på lördag för då skall vi bjuda Rolf och Maggan på middag, Tycker du inte att den där veteranbilen som du älskar och som du lagt ned fyra år på att renovera till nyskick borde säljas snart? etc. etc.

Låter precis som en beskrivning av den genomsnittliga svenska kvinnen...eller inte... 
    Tråkigt om du blivit så bitter att du ser allt så svart/vitt. Att det är antingen en kvinna som ST har eller en kvinna som ska bestämma allt.    

Svar på tråden Svenska tjejer - ett socialt förfall