• Lavish

Svenska tjejer - ett socialt förfall

Hihihahahahahohoho Svenska tjejer socialt förfallna? hahahhaha

Svenska tjejer är bland de mest välutbildade, framgångsrika, välbetalda och socialt kompetenta i världen. Uppepå det är de också relativt smala, välvårdade och naturligt vackra i jämförelse med större delen av världen.

Att det skulle vara socialt förfall att sätta sina egna intressen först och ta för sig och inte passa upp, ja du, det får stå för dig.

• Lavish

Ja alltså grejen är ju att jag har full förståelse för att du är nöjd. Jag skulle inte att tveka en sekund ge hela min lön utom det jag behöver till min överlevnad för att få en hemmaman. Han skulle inte ens behöva vårda sitt utseende eller ställa upp på sex jämnt, jag skulle vara skitnöjd om han skötte allt med hemmet, matlagning och representation utan att klaga och utan att ge mig skuldkänslor på något sätt. Jag kan inte tänka mig någon större lyx än att kunna satsa på mig själv och min karriär och veta att hemmet och barnen är väl omhändertagna. Att komma hem till ett städat hem och en god middag på bordet.

Men det är ju liksom där könsrollerna kommer in. Om det vi alla, både män och kvinnor, egentligen vill ha är en hemmafru, tycks det att den som tar den rollen drar det korta stråt?

Svar på tråden Svenska tjejer - ett socialt förfall