Svenska tjejer - ett socialt förfall
Anonym (kvinna 22) skrev 2012-06-19 21:19:58 följande:
Helt underbart tummen upp för dig!Jag har de senaste dagarna funderat på den som har med feminism att göra och jag anser att hela skiten spårat totalt!
Den debatten försöker sudda alla gränser mellan manligt och kvinnligt som inte är ett problem! Och försöker sätta på oss kvinnor som vill se bra ut, som rakar sig, som gärna stannar hemma och sköter hemmet en offer-kofta OCH JAG VILL INTE HA DEN!!!!!
I stället för att se män som elaka mobbare och kvinnor som små oskyldiga offer starta en riktig debatt om rättvisa! Absolut samma lön för samma arbete så att kvinnor som lever ensamma klarar att försörja sina barn m.m
Det som stör mig om debatten att den bara riktar in sig på kvinnor, männen då? Vi kvinnor har så många förmåner som vi inte ens ser och det får mig att kräkas! Tro mig det är bättre att vara kvinna även om det skulle vara så att mannen tjänar en tusenlapp extra i månaden- vad är det gentemot att få ha sina barn 5/7 dagar vissa kvinnor har t.o.m 12/14dagar. -Ja men det är inte så lätt att vara själv med barn - Nej kanske inte men hade du valt bort 12dagar med dina barn för en eller två extra tusenlappar i månaden? Om inte kvinnan bevisas helt olämplig som mor så är det hon som får mesta tiden av barnen. (vet att det finns vv-systemet så häng inte upp er på det)
Det är väl inget som hindrar att ni lever som ni vill i ert förhållande?