• Medea78

Svenska tjejer - ett socialt förfall

Anonym (kvinna 22) skrev 2012-06-19 21:19:58 följande:
    Helt underbart tummen upp för dig!
    Jag har de senaste dagarna funderat på den som har med feminism att göra och jag anser att hela skiten spårat totalt!
    Den debatten försöker sudda alla gränser mellan manligt och kvinnligt som inte är ett problem! Och försöker sätta på oss kvinnor som vill se bra ut,  som rakar sig, som gärna stannar hemma och sköter hemmet en offer-kofta OCH JAG VILL INTE HA DEN!!!!!
    I stället för att se män som elaka mobbare och kvinnor som små oskyldiga offer starta en riktig debatt om rättvisa! Absolut samma lön för samma arbete så att kvinnor som lever ensamma klarar att försörja sina barn m.m
    Det som stör mig om debatten att den bara riktar in sig på kvinnor, männen då? Vi kvinnor har så många förmåner som vi inte ens ser och det får mig att kräkas! Tro mig det är bättre att vara kvinna även om det skulle vara så att mannen tjänar en tusenlapp extra i månaden- vad är det gentemot att få ha sina barn 5/7 dagar vissa kvinnor har t.o.m 12/14dagar. -Ja men det är inte så lätt att vara själv med barn - Nej kanske inte men hade du valt bort 12dagar med dina barn för en eller två extra tusenlappar i månaden? Om inte kvinnan bevisas helt olämplig som mor så är det hon som får mesta tiden av barnen. (vet att det finns vv-systemet så häng inte upp er på det)
    Och då är det väl dags att männen börjar kämpa för sina rättigheter, eller hur? Precis som kvinnorna fick kämpa till sig sina. Eller är männens rättigheter kvinnans uppgift att ordna också?
  • Medea78
    Anonym (POP) skrev 2012-06-19 22:03:47 följande:
    Är väl inget fel, är vi mansgrisar så är det kvinnornas fel.
    *Snyft* Du har helt rätt. Usch, vi kvinnor som tvingar män att diska, *snörvel*, tvätta, *gråt* och laga mat. Gråter Klart som fasiken du inte ska behöva stå ut med den skiten.
  • Medea78
    Anonym (POP) skrev 2012-06-19 22:13:29 följande:
    Nu var det inte så jag menade men under evolutionen (som pågår än) har kvinnor alltid premierat mansgrisar och gör så än idag. Trots vad många feminister tror så är vi inte dumma, vi är praktiska. Vi ser vilket beteende som ger utdelning och anpassar oss därefter.
    Ja, man kan ju se på den här tråden hur attraherade kvinnor är av män som TS. 
  • Medea78
    Anonym (POP) skrev 2012-06-19 22:20:34 följande:
    Nu kör han med fel stil, han säger det öppet vilket får kvinnor att se rött men faktum kvarstår, kvinnor särar på benen för alfahannar även den traditionella sortens alfahannar.
    Det lustiga är, jag aldrig sett det. Visst, det finns människor till allt men de flesta kvinnor jag känner gillar vanliga, hyggliga killar. Jag äcklas ärligt talat av "alfahannar", det är patetiskt att vara så svag att man måste utmärka sig som stark. De riktigt starka männen, det är de som kvinnor vill gifta sig och ha barn med. Det är män som tar halva ansvaret, tar hand om sina barn, och finns där som en trygghet och vän. Inte en "Alfahanne". Tyvärr, låter "Nice Guy"  tänk över det hela. 
  • Medea78
    Anonym (POP) skrev 2012-06-19 22:33:44 följande:
    Glömde säga att det i dagens fasansfulla PK klimat så måste kvinnorna naturligtvis förneka det om frågan ställs öppet.
    Ja du har helt rätt. Klart jag egentligen vill ha ett svin istället för en trevlig kille. Kan bara inte erkänna det. Kör på, att vara en "Alfahanne" kommer nog att funka bra för dig. Lycka till. 
Svar på tråden Svenska tjejer - ett socialt förfall