• Dex
    Äldre 19 Jun 13:15
    5012 visningar
    7 svar
    7
    5012

    Hur göra däck runt?

    Jag har frilagt en bild på en lastbil. Tyvärr stod den på en gräsmatta så jag fick kapa däcken vädigt fult. Hur ska jag enklast få till en rundning nertill på däcken? 

    se bild  här:

    forumbilder.se/show.aspx 

  • Svar på tråden Hur göra däck runt?
  • Ash
    Äldre 19 Jun 17:52
    #1


    Jag skulle ha kopierat delar från däcket där det var runt och lagt i nytt lager, vridit in och maskat av.
    Contrast. Makes it real.
  • Dex
    Äldre 19 Jun 18:07
    #2

    Jag tänkte så, gjorde kopieringen men lyckades inte vrida den. Hur gör man det?

  • Ash
    Äldre 19 Jun 18:43
    #3

    I PS så är det CTRL+T för att transformera. Sedan tar du tag strax utanför ett hörn när du får vrid-pilen.


    Contrast. Makes it real.
  • Dex
    Äldre 19 Jun 19:56
    #4

    Skrev ju att jag gjorde kopieringen, men det gjorde jag tydligen inte alls. Det enda som hände när jag klistrade in var att själva markeringslinjen blev inklistrad. Har tydligen mycket att lära om PS.

    Jag använde pen tool för att göra markeringen, sen valde jag select all och copy. Tydligen fel..

    Hur ska jag göra kopieringen? 

  • Dex
    Äldre 19 Jun 20:20
    #5

    Jag lyckades till slut, använde magnetlassot istället. Varför går den inte att använda pen tool??

    Tack för hjälpen Ash 

  • Ash
    Äldre 19 Jun 20:40
    #6

    Pen tool används för att göra paths med. Vilka i sin tur kan användas till att skapa en markering med men även till mycket annat. Jag använde bara vanlig rektagulär markering och kopierade till nytt lager. Sen maskade (suddade) jag ut det jag inte ville ha kvar.


    Contrast. Makes it real.
  • Regnig måndag
    Äldre 29 Jun 08:07
    #7

    Om du vill få det att se naturligt ut så behöver däcket tryckas ihop underst. Det gör man med warp


    Jag har inte betalt för att vara snäll!
Svar på tråden Hur göra däck runt?