Inlägg från: RosaBabyfilt |Visa alla inlägg
  • RosaBabyfilt

Kvinna: Varför tar du alla nätter med ert/era barn?

Jag har ställt krav på min man att när han har skola så tar jag vår dotter på natten, men så fort det är lediga dagar eller om han har sovmorgon och börjar sent på skolan eller om han går kort dag i skolan så ska vi dela på dessa nätter också. Oftast blir det således varannan natt trots allt. Helt rättvist enligt mig. Vi delar även på allt när vi båda är hemma och byter blöjor lika ofta, ger mat lika ofta, nattar lika ofta, får sovmorgnar lika ofta. Och vi klagar oftast inte, klart man har dåliga dagar ibland men överlag så samsas vi om allt och är nöjda med det. I min värld skulle inte annat finnas såvida jag inte nu skulle totalälska att sova dåligt, gå upp tidigt och jobba häcken av mig med blöjor och mat. Jag trivs inte med det och inte heller min man, så därför delar vi på allt eftersom vi älskar varandra. Låter sundast enligt mig. Sedan har jag vänner som förväntar sig ta hand om allt och aldrig ställer krav, varför vet jag inte. Oftast handlar det om att "jag är ju kvinna och ska göra det här". Sorgligt.

Svar på tråden Kvinna: Varför tar du alla nätter med ert/era barn?