• Anonym (mamma­)
    Äldre 21 Jun 07:25
    944 visningar
    1 svar
    1
    944

    Min 8-månaders verkar vara sur på mig?

    Vi har en tjej på 8 månader som sedan en tid tillbaka uppvisar ett förändrat beteende, då mot mig, mamman.

    Det är jag som är hemma med henne hela dagarna, men när pappan är ledig gör jag ibland saker på egen hand.

    Flickan visar bara sina "söta" sidor för pappan, men mot mig kan hon tydligt visa även andra sidor.

    Till exempel, hon är en morgonglad flicka men då och då visar hon att jag är arg när jag glad kommer in till henne på morgnarna, och slår efter mig då jag ska ta upp henne. Då låter jag henne vara, naturligtvis. Och vid nästa försök brukar hon tillåta mig att ta upp henne.

    När jag och flickan möter pappan någonstans, så skiner hon upp när hon ser honom. När de två möter mig, så rör hon inte en min. Detsamma gäller om jag eller pappan kommer hem.

    När pappan byter blöja eller klär henne visar hon inte samma stora missnöje som när jag byter blöja eller klär henne. Hon är tydligt sur på mig när jag gör detta och det är hon mer än 9 av 10 gånger.

    Det är dock mig hon följer efter och gnäller "mamamamamama" och det är när jag lämnar synhåll hon uppvisar missnöje. Visst händer det när pappan går iväg också, men inte i samma utsträckning.

    Varför beter hon sig på det här viset? Jag är rädd att jag gjort något som hon är ledsen över. Med pappan är hon glad och framåt. Och visst är hon det med mig med, men hon har också kortare tålamod med mig och är mycket mer krävande.

    Tacksam för svar, vill ju bara göra rätt.. 

  • Svar på tråden Min 8-månaders verkar vara sur på mig?
  • Anonym (mamma­) Trådstartaren
    Äldre 2 Jul 20:38
    #1

    Jag skulle uppskatta ett svar?

Svar på tråden Min 8-månaders verkar vara sur på mig?