• Themis

Ska du dricka alkohol på Midsommar?

Jadå, ett glas med något gott får maten att sjunga och lite likör hjälper till att bryta ner den smarriga efterrätten.

Men jag brukar inte ramla under bordet om jag säger så, och moralpanik ligger inte för mig heller.

Men vems jobb är det att göra ditt liv lyckligt då?
  • Themis
    Anonym (Nej!) skrev 2012-06-22 10:06:25 följande:
    För att barn och alkohol inte passar ihop! det borde vuxna människor förstå, det verkar som att man måste dricka för att det är midsommar och det ör ju rent sjukt!
    Eh nej. Man dricker något gott för att det förhöjer festmaten man har lagat till midsommar eller annan högtid, och alkoholen ger smakaccenter som inte går att åstadkomma annars.

Det är väl mer det överdrivna snapsandet som är problemet, kan jag tycka.

Och idag med 12 vuxna kring bordet skulle jag gissa att vi gör gång på hela 7-8 snapsar, har inte handlat nån snaps i år för det finns kvar sedan förra året. Känns knappast orimligt med det och några glas annan dricka när man är tillsammans i 10 timmar.

Att kalla någon annan sjuk för att de inte tycker som du är inte snällt.
  • Themis
    Anghammarad skrev 2012-06-23 13:44:58 följande:
    Detta är väl det som förbryllar mig mest. Vad är det som är så himmelens kul med att vara dyngrak? Varför är det så viktigt att få supa sig riktigt full?
    Jag tror att det inte är fyllan som är grejen utan att på något vis, vilket som helst, få glömma allt skit som hör vardagen till. Gissningsvis- ju mer skit man har att bita i, desto mer vill man ha fyllan.

Jag kan åstadkomma detsamma genom att spela dataspel en helnatt ibland så jag behöver inte dricka mig asberusad, men jag kallar det en mental återställare. Man blåser hårddisken lite helt enkelt,sover ikapp efteråt och sen är det okej igen.

Jag tror också att en del faktiskt bara skulle behöva sova ut ett par dygn, men av någon anledning så är det inte okej att dega en hel dag bara för att man vill, men har man en baksmälla att skylla på så är det lugnt med frun.
Svar på tråden Ska du dricka alkohol på Midsommar?