• Zarina

    Hur sluta nattamma 14 månaders så skonsamt som möjligt?

    Tassmetoden fungerar inte, han är ju så stor att han ställer sig upp och stå i sängen så fort han vaknar, och skriker.
    Finns det några vettiga system, eller är det "bara" att låta pappan och tex mormodern sköta honom i en vecka och trösta i famnen och på alla tänkbara sätt?
    Han kan inte somna av sig själv, han måste antingen ammas eller buffas... :( VAD ska vi göra? Är gravid med tvåan nu och känner att vi snart måste få nätterna i skick för att jag ska orka med graviditeten och nästa år med en nyfödd...
    Hjälp?

  • Svar på tråden Hur sluta nattamma 14 månaders så skonsamt som möjligt?
  • MalinEddie

    Ni kan inte buffa honom eller fungerar det bara mellan amningarna?


    Zarina skrev 2012-06-25 07:56:24 följande:
    Han kan inte somna av sig själv, han måste antingen ammas eller buffas... :( VAD ska vi göra?
  • Maxbox

    Grattis till bebis i magen! Kommer inte ihåg, tar han napp/flaska?
    Med sonen bytte jag bröstet mot flaska och det gick utan protest. Efter ett tag fick han banan istället för flaska och sedan slutade han vilja äta på natten. Då funkade nappen bra. Denna process började vi med när han var ca 10 månader, och att det funkade att natta om med bara nappen var kanske vid 1,5 år.

    Hur funkar det om pappan tar honom på natten?

  • daimstrut

    Favoritar. Har en snart 13 mån som nattammas flera ggr per natt. Vägrar napp, har ingen snuttefilt och jag står inte ut med skrik. Han tar flaska nu men att börja med välling på natten känns bara bökigare än att amma.

    Går fint att lägga honom på dan oftast i vagn och på kvällen då han bökar runt i vår säng tills han stupar, det är bara på natten han vägrar allt annat.

  • Maxbox
    daimstrut skrev 2012-06-26 22:50:08 följande:
    Favoritar. Har en snart 13 mån som nattammas flera ggr per natt. Vägrar napp, har ingen snuttefilt och jag står inte ut med skrik. Han tar flaska nu men att börja med välling på natten känns bara bökigare än att amma.

    Går fint att lägga honom på dan oftast i vagn och på kvällen då han bökar runt i vår säng tills han stupar, det är bara på natten han vägrar allt annat.
    Hehe, japp sån är vår yngsta 17-månaders. Nu har dock nattsnuttningen minskat och det känns ok igen. Kommer nog låta henne fortsätta så ett tag till.
Svar på tråden Hur sluta nattamma 14 månaders så skonsamt som möjligt?