• Stjärnors

    Svärföräldrar :(

    Har problem med mina svärföräldrar! Har alltid varit väldigt nära dom och dom har alltid varit engagerade i våra barns liv! Ikväll sover min dotter som är snart 5 år över hos dom , och via Facebook ser jag då att min mans bror och hans "flavor of month" är där med sitt barn som då inte är min mans bros barn! Vi har aldrig träffat personen i fråga eller hennes barn eftersom dom varit tsm i en vecka Max! Har haft problem förr med en av hans tidigare typ tjejkompis eller vad det var, som då bettet sig väldigt omoget och barnsligt och bland annat lärt vår dotter fula ord! Har nu ångest över detta och vill inget hellre än att hämta henne! Skrev på Facebook direkt när jag såg det att det var inte acceptabelt, vårt barn våra regler! Men fick inget svar! Min man är alldeles för feg för att säga till ordentligt då han är en mammagris! Vad ska jag göra? Vill inte heller starta bråka med hans föräldrar

  • Svar på tråden Svärföräldrar :(
  • Mälaröbo

    Va? Får svärisarna inte ha sina egna barn på besök när era barn är där? Det låter som liiiite väl höga krav.
    Våra barn våra regler gäller väl mer godis, läggningstider mm och inte vilka människor som får befinna sig i barnvaktens hem??
    Tänk om nån annan ni aldrig träffat kommer dit? Vad gör ni då? Ringer polisen? 

  • Natulcien

    Det enda som jag reagerade på här är att man, inom en familj, diskuterar sina barn på Facebook!? Märkligt.

  • Stjärnors

    Jo klart att han får vara där, men detta är någon ny han har och hennes unge som min dotter då blir påtvingad och är dessutom betydligt äldre. Hör Dock till att mun dotter är hos dom en gång i halvåret typ

  • Stjärnors

    Klart det har stor betydelse vem som är i barnvaktens hem.. Tänk om det varit en mördare hade du tyckt det varit ok då eller??

  • Natulcien

    Men åk dit du också då, och träffa dem, om du är så bekymrad. Kanske är det världens gulligaste människor du sitter och ondgör dig över....

  • Sunshine808
    Stjärnors skrev 2012-06-25 22:09:29 följande:
    Klart det har stor betydelse vem som är i barnvaktens hem.. Tänk om det varit en mördare hade du tyckt det varit ok då eller??
    Du jämför en tjej du inte har träffat men en mördare, kul!
  • Stjärnors

    Poängen är ju att jag inte har en aning om vem det är och anser även att det är oansvarigt att ens barn inte sover kl 21 på kvällen mitt i vekan

  • Natulcien
    Stjärnors skrev 2012-06-25 22:09:29 följande:
    Klart det har stor betydelse vem som är i barnvaktens hem.. Tänk om det varit en mördare hade du tyckt det varit ok då eller??
    Fast om barnvakten brukar umgås med mördare så kanske man inte ska använda den personen som barnvakt...
  • karet

    Jag tycker du överreagerar.
    Först och främst måste du försöka ha lite tillit till andra människor. Dels vill de nog allihopa bara din dotter väl.
    Sedan lär du utgå från att personen (tjejen) ifråga är en vettig människa och inte någon dålig person.
    Skulle din dotter mot förmodan lära sig några fula ord (vilket faktiskt är ungefär det värsta som kan hända) så är det inte hela världen.

    En gång är ingen gång.

    Försök istället tänka på att din dotter har kul, att hon får vara hos sin farmor och farfar, att det är lite nya människor.

    Hon är fem år, hon kan säkerligen hantera det.

    Minns du inte själv hur det var när du var yngre? Hur kul och spännande det var att få vara uppe lite längre, att få träffa äldre människoro osv? Missunna inte din dotter det

  • augustisten

    Jösses. Hon är fem år. Hon börjar snart förskoleklass med massor av potentiella svärordssägare både i klassen och ute på skolgården.

    Om min son (som också är fem) har barnvakt bestämmer de läggtiden, och jag inser att det inte alltid är lika lätt för dem som för mig att få honom i säng.

    Och vad ROLIGT för ditt barn att hon fick ett annat barn att leka med hos farmor och farfar. Jag har själv några jättefina minnen av barn som jag bara träffade en enda gång hemma hos bekanta. I den äldern är det stort att få leka ostört med ett lite äldre barn. Hon far inte precis illa av att hennes farbror kanske byter flickvän lite för ofta för din smak.

  • tundra

    Tycker att du är rätt så hönsig som dömer människor du aldrig träffat.

    Ha inte barnvakt, lämna aldrig på förskola om du vill linda in ditt barn i bomull.

  • Mälaröbo
    Stjärnors skrev 2012-06-25 22:09:29 följande:
    Klart det har stor betydelse vem som är i barnvaktens hem.. Tänk om det varit en mördare hade du tyckt det varit ok då eller??
    Jag lämnar inte mina barn till dem vars omdöme jag inte litar på! Deras hem, deras regler och deras gäster. Passar det inte mig så är inte mina barn där. Lätt som en plätt!
Svar på tråden Svärföräldrar :(