Anonym skrev 2012-06-26 13:09:32 följande:
Så härligt att höra hur ni har träffats. Tack för att ni delar med er, det blir ju en väl kul och härlig läsning. Jag vill så gärna tro ¨på kärleken men den känns så långt borta just nu, men jag känner mig redo att träffa någon. Har inte gjort det från nu. Jag har barn sedan vilket jag är väldigt tacksam för, men jag saknar någon. Jag vill inte vara singel, det livet är inget för mig.
Så många som säger att: "när man lugnar sig i barnverkstaden så blir man gravid" alltså när man slutar försöka så intensivt så slappnar kroppen av och helt plötsligt blir man gravid :) Stämmer ju såklart inte för alla, men kanske är det lite så med kärleken också... ju mer man suktar efter den och ständigt försöker hitta någon att leva med desto svårare blir det kanske att finna någon som man blir kär i och som känner samma kärlek tillbaka
Jag och min man träffades, lite underligt kanske, men under tiden jag letade efter ett nytt boende då jag och mitt ex nyligen separerat. Jag bodde fortfarande under samma tak som honom då då det var svårt att på egen hand med dålig ekonomi hitta något eget. Jag visste vem den här mannen var, som nu är min älskade sambo och livspartner, genom några gemensamma vänner. Han tog kontakt med mig i ett sms för att han och hans polare ville ha den lägenheten som jag och mitt ex bodde i, haha!
Men det där sms:en ledde till mer än bara angående lägenheten. Det visade sig ganska så snabbt att vi hade samma galna humor och jag skrattade mig till döds av alla knäppa meddelanden vi skickade till varandra. Kan nästan säga att jag levde på dem under den tiden.
Jag hittade en lägenhet som jag flyttade till men min gamla lägenhet var inte längre intressant för honom utan nu stod väl på listan att få mig att falla pladask för honom (vilket jag ju i princip redan hade gjort).
Samma helg som mina föräldrar var nere hos mig och hjälpte mig med flytten (vi bor på långt avstånd) så käkade vi på restaurang precis i närheten av där han bodde (inte alls genomtänkt:P). Våra sms under den kvällen ledde till att jag kom upp på några glas vin och cigaretter (som jag lyckats tigga till mig då jag hade "slutat" men visste att han rökte). Under fläkten i hans kök satt vi och drack vin och rökte cigaretter och han spelade gitarr för mig och jag sjöng. Var väldigt romantiskt faktiskt

En månad senare sade jag upp min lägenhet och flyttade in hos honom. Nu bor vi tillsammans, har hund och bil och försöker skaffa barn :) Otroligt lycklig! (Och svar ja: vi har slutat röka)