• Anonym

Hur träffade ni er kärlek?

Jag och mitt ex separerade för ca 1 år sedan, det var hans val. Jag mådde dåligt under väldigt lång tid men börjar må bra igen. Jag skulle så gärna vilja höra lite romantiska berättelser om hur andra har träffat sina stora kärlekar. Jag vill så gärna tro att det finns någon för mig också

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-26 13:16
    Jag blir så glad över alla som har skrivit och jag hoppas att ni fortsätter. Det är helt underbart att läsa!

Om ni har några tankar kärleken om hur ni tänkte innan ni träffade någon så får ni gärna skriva det.

Detta hjälper mig verkligen

• Svar på tråden Hur träffade ni er kärlek?
  • Anonym (kär)
    Anonym skrev 2012-06-26 13:09:32 följande:
    Så härligt att höra hur ni har träffats. Tack för att ni delar med er, det blir ju en väl kul och härlig läsning. Jag vill så gärna tro ¨på kärleken men den känns så långt borta just nu, men jag känner mig redo att träffa någon. Har inte gjort det från nu. Jag har barn sedan vilket jag är väldigt tacksam för, men jag saknar någon. Jag vill inte vara singel, det livet är inget för mig.
    Så många som säger att: "när man lugnar sig i barnverkstaden så blir man gravid" alltså när man slutar försöka så intensivt så slappnar kroppen av och helt plötsligt blir man gravid :) Stämmer ju såklart inte för alla, men kanske är det lite så med kärleken också... ju mer man suktar efter den och ständigt försöker hitta någon att leva med desto svårare blir det kanske att finna någon som man blir kär i och som känner samma kärlek tillbaka Glad 

Jag och min man träffades, lite underligt kanske, men under tiden jag letade efter ett nytt boende då jag och mitt ex nyligen separerat. Jag bodde fortfarande under samma tak som honom då då det var svårt att på egen hand med dålig ekonomi hitta något eget. Jag visste vem den här mannen var, som nu är min älskade sambo och livspartner, genom några gemensamma vänner. Han tog kontakt med mig i ett sms för att han och hans polare ville ha den lägenheten som jag och mitt ex bodde i, haha!
    Men det där sms:en ledde till mer än bara angående lägenheten. Det visade sig ganska så snabbt att vi hade samma galna humor och jag skrattade mig till döds av alla knäppa meddelanden vi skickade till varandra. Kan nästan säga att jag levde på dem under den tiden.
    Jag hittade en lägenhet som jag flyttade till men min gamla lägenhet var inte längre intressant för honom utan nu stod väl på listan att få mig att falla pladask för honom (vilket jag ju i princip redan hade gjort).
    Samma helg som mina föräldrar var nere hos mig och hjälpte mig med flytten (vi bor på långt avstånd) så käkade vi på restaurang precis i närheten av där han bodde (inte alls genomtänkt:P). Våra sms under den kvällen ledde till att  jag kom upp på några glas vin och cigaretter (som jag lyckats tigga till mig då jag hade "slutat" men visste att han rökte). Under fläkten i hans kök satt vi och drack vin och rökte cigaretter och han spelade gitarr för mig och jag sjöng. Var väldigt romantiskt faktiskt Hjärta
    En månad senare sade jag upp min lägenhet och flyttade in hos honom. Nu bor vi tillsammans, har hund och bil och försöker skaffa barn :) Otroligt lycklig! (Och svar ja: vi har slutat röka) 
  • Eliasmamma

Vi hade pratat till och från ca 1 år på vildawebben när vi en juli kväll 2010 möttes av en slump på harrys. Ingen av oss skulle dit egentligen den kvällen. Vi spana bara på varann hela kvällen då jag redan var sambo sen 9 år hände inget. Vi sågs ett par ggr följande vecka endast som vänner. Vi fick känslor snabbt och veckan därpå hade jag lämnat min dåvarande och blivit ihop med min nuvarande. Idag bor vi ihop, är förlovade och väntar barn nr 2 och i augusti firar vi 2 år

• Anonym (nykär)

Jag var medlem på en datingsida på internet. Hade dejtat en hel del men inte hittat rätt.
    En dag fick jag ett mail från en kille som precis skulle ut och tågluffa i Europa en månad. Vi mailade lite innan han åkte utan några förväntningar alls från min sida. Jag var mer för att träffas snabbt för att inte bygga upp en massa förhoppningar i onödan, men den här killen skulle ju vara borta en månad med dålig tillgång till dator och internet.
    Under resan lyckades han ta sig tid att maila mig 2-3 gånger från olika ställen runt om i Europa, det var som att få små vykort, supergulligt tyckte jag!
    När han väl kom hem igen skulle vi träffas i min stad en söndag. Jag blev tyvärr jättesjuk (nära-döden, ambulans, akutövervakning en vecka-sjuk) och fick ställa in. När jag hade varit frånvarande ett par dagar hörde han av sig för att kolla läget, igen en massa pluspoäng, vi hade ju inte ens träffats än.
    När jag blivit frisk igen styrde vi upp en ny dejt. Han kom till min stad för en fika och sen blev han liksom kvar.
    Nu har det snart gått 2 år, vi har varit gifta i 2 veckor men det var nära flera gånger att vi aldrig ens träffats.

• Anonym

Jag träffade min genom nätet. Jag hade varit medlem ett tag och tyckte inte att det fanns något att ha och när jag nästan gett upp hoppet så dök han upp. Han har berättat nu senare att jag var den första personen han skrev till och tänkte att henne ska jag ha. Det ena ledde till det andra och efter en månad ungefär så träffades vi en dag tidigare en planerat då jag gick hem till honom på fyllan och sov där. Vi träffades dagen efter då jag bjöd på mat och nu sitter vi här 8 månader senare och är sambos och planera förlovning och barn.

Jag är lyckligast i världen. 

• Anonym (Tess)

Vad mysigt att läsa allas berättelser Glad

Jag & min fästman träffades på en öde uteklubb för snart 5 år sedan (i augusti). Det var i princip bara jag, mina vänner, han & hans vänner där. Jag såg honom direkt när han kom in & tyckte han var skitsnygg Flört Dock var han jättefull så det gick inte föra ett normalt samtal mellan honom, haha. Hans ena vän stötte på mig & jag fick hans nummer. Vi efterfestade hemma hos en vän & jag & min nuvarande sov ihop på natten, på morgonen åkte de hem igen (det visade sig att de bodde 10 mil från mig). Jag trodde aldrig vi skulle ses igen men jag messade killen som jag fått numret av & bad på min nuvarandes nummer. Vi smsade, träffades efter två veckor igen & på den vägen är det.

5 månader senare blev vi sambos & 1,5 år efter att vi träffats förlovade vi oss. Är så sjukt lycklig med denna karl så det finns inte Skrattande  

• Anonym (studenten)

Jag läste sista terminen på högskolan och åkte iväg på studentfest till en stad 30 mil bort från där jag pluggade. Egentligen var jag ganska trött på allt vad killar hette, efter en halvstrulig vår. Hade aldrig haft några långa förhållanden innan (25 år gammal då). 

Vi åkte ett gäng till denna stad, som jag aldrig varit i förut (mellanstor stad i mellansverige ). Kom fram fredag eftermiddag, och sen var det pub på studentkåren på kvällen. Vi var väl alla ganska packade vid det laget. Vi satt med ett gäng "lokalinvånare" och jag hamnade brevid en ganska söt (tyckte jag) kille. När min öl tog slut så snodde jag av hans, varpå han ville ha en kyss i utbyte. Den kyssen varade ganska länge... (både mina kompisar och hans fann det hela så anmärkningsvärt att det tydligen var väldigt många som dök upp för att kolla om det verkligen var sant ). Sedan gick det som det gick, på lördagen traskade jag iväg till övernattningslokalen och hämtade mina grejer (jag hade alltså inte sovit där Tungan ute ), och även natten till söndagen tillbringades hos killen. 

Sedan pratade vi och msn:ade och sms:ade i princip dygnet runt hela veckan, helgen efter åkte jag tillbaka. Sedan veckopendlade jag några veckor tills terminen tog slut och hans semester började (han hade egentlgien blivit klar ca ett år tidigare). Eftersom vi båda måste flytta ut ur våra studentlyor så utnyttjade vi hans köplats i den kommunala hyreskön, och när semestern var slut så kunde vi flytta in i vår gemensamma tvåa i hans hemstad (där jag också fick jobb ett halvår senare). 

Sju år, radhus, vovve, volvo, äktenskap och två barn senare så är vi fortfarande lyckliga ihop.

• Alvii

Kanske inte så romantiskt för er som jag tycker men det var på en fest hos en gemensam kompis, sedan åkte killen hem (bodde i Norge) och vi addade varandra på WoW. Han började hjälpa mig med massa olika uppdrag och saker jag skulle göra där sen föll vi för varandra och har snart hållit ihop i två år :)

• Micalela

Vi träffades när vi var 16, jag söp ner honom under bordet och han kräktes på mig.
    10 år senare sitter vi som två svenssons med villa,hybridbil och unge - LOVE IT!

• Anonym

Det är verkligen mysigt att läsa det ni skriver, det är ju sååå underbart med kärleken. Jag var själv väldigt förälskad i mitt ex, men han valde att lämna, så jag vet hur det skall kännas när det är riktigt kärlek. Under lång tid mådde jag dåligt efter vår seperation men NU helt plötsligt vill jag träffa någon.. Och jag vet att man inte skall leta med det är svårt när man så gärna vill träffa någon, då är det svårt att släppa tanken på det!

• Djonna

Jag mådde inte så bra och hade liftat till Göteborg för att starta ett band här..
    Hade inga pengar och fick sova på soffan hos en snubbe som jag hittat på en sida man söker bandmedlemmar men han var väldigt obehaglig så jag bad en killpolare komma och hälsa på mig och vi skulle ut på krogen så jag kunde hitta någon annan att bo hos.

Vi drar till rockbaren och sitter i ett hörn och trycker med varsin drink när jag ser honom på andra sidan rummet, det vackraste jag sett.
    Jag säger till min polare "oooh jävlar kolla honom med dom randiga byxorna, det där är en sån kille jag alltid drömt om men som jag aldrig skulle kunna få.."

För att göra en lång historia kort så fick jag flytta in hos honom och hans polare/bandmedlemmar (sleazerockare) om jag diskade som hyra (haha, det låter billigt men om ni hade sett den lägenheten så skulle ni nog hellre betalat för hotell).
    Det tog 2 månader innan jag skaffat jobb och lägenhet tillsammans med han jag aldrig skulle kunna få ;)

Nu ligger jag 1,5 år senare och pussar på vår 3 veckor gamla son och är så lycklig! :)

Svar på tråden Hur träffade ni er kärlek?