• miino

    Sladdis

    Hej!

    Finns det fler härliga kvinnor över 40 som väntar smått, som vill utbyta tankar råd och känslor kring graviditeten? Känner mig lite ensam - om allt går som det ska är jag 43 när plutten anländer. Är nu i vecka 13+1. Jo, just det; mina andra barn är 23 och 19, så det blir en sladdis. Men å andra sidan var det så länge sen sist så det känns nästan som första - eller så beror det på att jag oroar mig mer den här gången...

    Hur resonerar ni kring fosterdiagnostik?

    Hur mår ni - jag känner mig som en gammal trött och gnällig kärring :D

        

  • Svar på tråden Sladdis
  • Kews

    Jag tycker det är häftigt. Hoppas du kan ge ungen allt du lärt dig och lite till.

  • FrökenBäver

    Hej!

    Jag väntar tredje och har fyllt 44 men mina två är bara 3 och 5 så jag känner mig egentligen som 35 typ eftersom de flesta med så små barn är i den åldern. Men vissa dagar är jag skittrött och känner mig som en gammal tant men det tror jag mer beror på småbarnslivet än åldern!

    Ibland när jag lär känna personer i tjugoårsåldern slår det mig att jag faktiskt skulle kunnat vara deras mamma och det känns helt absurt!!

    Vi kommer att göra moderkaksprovet denna gång, har aldrig gjort något test tidigare men nu kände vi att vi behöver veta vad som väntar. Jag är lite stressad inför provet både rent fysiskt men också för provsvaret såklart.

    Vi hoppas såklart att allt ska gå bra och då kommer jag att fylla 45 tre månader efter födseln......det låter ju skitgammalt : )

    När jag fyllde 40 hade jag min första bebis på armen och tyckte inte att det var jobbigt alls att fylla jämnt, kände mig som en ung småbarnsmamma, inte hade jag väl anat att jag kanske skulle ha en bebis till på min 45 årsdag..... 

Svar på tråden Sladdis