• Webbredaktör

    Mitt barn sa en så kul sak!

    Alla har vi upplevelser att dela med oss av när det gäller vad dem små liven sagt eller gjort,  som gett oss många skratt.

    Nu gör vi en bok.

    Dela med av era upplevelser av vad era barn sagt eller gjort. Dela med er här i tråden! Vi kommer sedan samla utvalda bidrag och ge ut i bokform. Det här är en dröm vi på Familjeliv har haft länge och i samarbete med Toyota blir det nu möjligt.

    Så passa på att dela med dig och var med och skapa boken "Det roligaste mitt barn har sagt eller gjort". Vill du vara anonym i boken? I så fall skriv det i ditt inlägg!


  • Svar på tråden Mitt barn sa en så kul sak!
  • Ozzygirl3

    När mina barn var små så läste alltid deras far egna sagor om en fuuuuuul gamla tant
    och då skratta dom ..
    dom gillade den fuuuula gamla tanten .,

    En dag var jag på posten och fullt med folk
    och då kommer en man med rullstol bredvid henne o ler och han hade svarta tänder

    Då talar hon högt ..
    Titta mamma ..han har blåa tänder o så skrattade hon och jag skämdes o äntligen blev det min tur i kassan och lyfter upp henne och sätter henne bredvid och i kassan sitter en äldre dam ..
    Då skriker hon

    Kolla mamma en gammal tant ..

    Nej så säger man inte

    Jo o fuuuuuul gammal tant

    Jäkla unge

  • Mysan82

    En av mina kollegor på jobbet har varit ute och rest i ett halvår till Sydamerika. Hon har lätt för att bli brun och var således mycket brun när hon kom hem. Hon har stort burrigt hår som hon har utsläppt. Hon var och hälsade på på jobbet precis efter hon kommit hem. Min dotter nästan två år var med på jobbet denna dag och när kollegan kommer in genom dörren pekar dottern på henne och utbrister Apa? :)

  • Jandy

    Jag sa till mina barn Vilda och Tinja:

    -Jag fick de bästa barnen i hela världen!

    Vilda svarar:

    - Vi fick den bästa mamman.. och den HÅRIGASTE pappan i hela världen!

    :D

  • Markki

    Visade sonen 6 år en bild på min bror och en fisk han hade fångat.
    Sonen: vad är det för fisk?
    Jag: Det är en torsk.
    Sonen: Mamma, visst var det med en i melodifestivalen som hette Torsken Flink?
    :)

  • Satfläsk

    Min dotter, 3 år, sitter och "pratar konstigt" och jag frågar henne vad det är för "konstiga" ord hon säger. "Det är arabiska, mamma, arabiska

    Sen så smälter jag när hon, varje dag, säger: Du är världens bästa mamma och jag älskar dig :)

  • Kaupa Jaur

    Min son som snart fyller 6 har sagt mycket skojigt!

    * Min son, då 4, följde med mig till kyrkan. När vi satt där i bänken tittar han upp mot takmålningarna av änglar med vingar och utbrister "Kolla mamma, vilka stora flugor!"

    * Jag smörjer in honom på armarna när han har tröja på sig, men han viftar till med ärmen så den hamnar i krämen varpå han säger "Oj mamma, mitt i smörjet!"

    * Han sitter i baksätet på väg hem efter en lång och intensiv dag på stranden. Han gäspar upprepade gånger och påpekar "Det kommer sömningar."

    * Hans privata ordlista mellan 3-5 års ålder var;
    slickaren (tungan)
    borstmål (golvmopp)
    glasöga (cyklop)
    slangblinkaren (ljusslingan)
    traktorhäst (selad häst = en häst som används som en traktor....)
    luktsmör (messmör)
    korvmajs (majskolv)
    tuttband (bikini)
    blinklelo (siren = lee loo, lee loo.....)
    gungligt (en blandning av gungigt och vingligt)

    * Han hade precis börjat på sommardagis och blivit god vän med en mörkhyad tjej från Somalia. Han kom hem och beskrev henne med orden "Florence är brun men lite svart i kanterna". Förvisso en korrekt upptäckt!

    * Han satt och stirrade ut genom fönstret en regning dag, och verkade vara i djupa tankar. Plötsligt kommer det "Jag växer inte - idag är jag fortfarande barn."

    * Vi bakar, och jag ber honom ta kladdiga degbunken och skölja ur den i badrummet.Då utspelar sig följande: 
    *DUNS*
    - Vad var det Zacharias? Tappade du nåt?
    - Eh, nej.... Du kan vara kvar i köket!
    - Varför det? Du har väl inte kladdat på badrumsgolvet?
    - Eh... Jag tappade inte deg på mattan och lite på väggen.
    - Är det väldigt kladdigt?
    - Det är en överraskning.....

    * En annan gång, när vi bakat en kladdkaka, satt han och vispade smeten och undrade "Vad heter kladdkakan egentligen?" Jag förstod inte riktigt hans fråga och frågade lite försiktigt vad han menade. "Jamen som jag heter Emanuel, vad heter kladdkakan i andranamn?"

    * Vi gungar gungbräda högt och han skriker av glädje "Åh, jag får avslag!" (rumpan slår i så hårt att han nästan trillar av)

    * Vi äter chokladglass. "Åh, jag håller på och dör!" Vadå då? "För det är så gott!" Minsann, han kan konsten att njuta av livets goda!

    * smack slurp kyss*
    - Vad gör du Zacharias?
    - Jag pussar mig själv.
    - Jaha??
    - Mm, för jag tycker om mig faktiskt....

    * Efter etthundrasjuttiofjärde gången med spring trots läggdags för länge sedan:
    - GÅ OCH LÄGG DIG! NU!
    - (argt) Vill du att jag ska börja med blöjor eller?! Jag bajsar ju!


    * Zacharias: Svart svart svart, är mössan på mitt huvud, svart svart svart är dräkten som jag bär. Allt som är svart svart tycker jag är vackert, för min lilla vän är.... MIN PAPPA!" (ska tillägga att hans pappa är präst och i princip alltid svartklädd....)

    * Vi tittar på ankspår i snön och han utbrister "Titta mamma, de har blomfötter!" Och så såg det ju onekligen ut.

    Han har även gjort en del tok, men svårt att komma på vad såhär på rak arm... En händelse minns jag dock! 

    * Zacharias kom nyss och frågade om han fick sätta upp en teckning med tejp på balkongdörren, och eftersom den redan ser luffig ut så sa jag väl tankspritt ja.... Fast nu var det bara det att det han kallar "tejp" i själva verket är lim... Jaja, säg den som kan stjäla den teckningen nu....

  • Kaupa Jaur

    Kom på en händelse till. Vi är på tivoli och ett gäng mc-knuttar i svarta skinnställ kommer och ställer sig bredvid oss i kön, varpå min son utropar imponerat "Kolla vilka svartingar!" På andra sidan om oss stod en afrikansk familj och jag ville sjunka genom jorden....

  • Kaupa Jaur
    Altezza skrev 2012-06-28 16:56:26 följande:
    Jag och min son på 4 år fikade när han sa:
    -Nu mamma, ska jag bryta nacken av kakan!
    Haha, morbid replik, men ack så gullig!
Svar på tråden Mitt barn sa en så kul sak!