• amandalinder

    Volymen på min iPhone 4s fungerar inte

    Helt plötsligt igår så slutade volymknapparna att fungera när jag ska lyssna på spotify,musik, kolla på film (fb och youtube tex). Det går varken slide-a över skärmen för att ändra ljud (finns ingen sån grej längre) eller använda ljudknapparna på sidan, men det gäller bara vid applikationer för det går att justera ljudet med knapparna vid samtal. Och just det, musiken fungerar med fm sändare och så.Fattar inte vad det är för fel, har återställt hela mobilen, startat om den, kollat inställningar m.m . Snälla hjälp mig innan jag blir tokig!

  • Svar på tråden Volymen på min iPhone 4s fungerar inte
  • santos92

    Testa att bara starta om telefonen, ibland hakar den upp sig, annars får du göra som Litenåfin skrev :)

  • Romashka

    Jag hade samma fel för ngn månad sen. Återställa via iTunes hjälpte inte på min tel iaf. Det visade sig att det antagligen var ngn smuts i kontaktet där du laddar telefonen. Och detta gör att telefonen "tror" att den sitter i dockningsstationen eller ngt sånt. På nätet kan man läsa om att många har samma problem. Ganska många rekommenderar att försiktigt försöka rengöra laddkontaktet med t ex gammal tandborste. Jag fick hjälp att rengöra tel av en vän (som har speciella penslar hemma). Då började volymknapparna fungera igen!

  • amandalinder

    Har redan återställt den, ska kolla om det finns damm eller smuts tack för hjälpen! Måste vara något Amir så att telefonen tror att jag har något i som laddade eller fm sändare, för knapparna fungerar utmärkt när jag använder headset!

  • amandalinder

    Tog en tandpetare och drog ut dammet ur laddningsuttaget, det var ganska mycket damm haha. Tack så mycket nu fungerar den utmärkt!!

Svar på tråden Volymen på min iPhone 4s fungerar inte