• Anonym

    När kommer era män hem på kvällarna?

    Känns som om vi har minst tid i världen, de flesta verkar sluta vid fyra fem och har all tid i världen åt familj o barn. Min man kommer tidigast sju och jobbar även helger några timmar. Kommer vi klara det i längen? Hur ofta ses ni och hur mycket? Vi har barn kanske jag ska tillägga.

  • Svar på tråden När kommer era män hem på kvällarna?
  • Karpet

    Min man reser i genomsnitt två vardagar i veckan och då är ha inte hemma alls. De andra dagarna när han jobbar här i stan så går han vid 9 på morgonen och kommer hem vid 8-9 på kvällen. Helgen jobbar han ibland några timmar men inte alla helger. Så vi har inte SÅ mycket tid tillsammans men jag klagar inte eftersom jag tycker det kan vara skönt att vara ensam hemma ibland och ha tid att träffa mina kompisar mer och så. Dessutom är det ju inte dåligt att sakna varandra lite då och då.

    Man får se det som positivt istället för negativt, annars blir det bara jobbigt för alla. Din man trivs väl antagligen med det jobbet han har och om du klagar på att han aldrig är hemma så kommer han att vilja vara borta ännu mer. Se istället till att du kan ha roligt utan honom, annars blir du alldeles för beroende.

  • KTM

    välkommen i klubben!!! Min sambo år borta vardagar 8.30-19 lördagar 9.30-15 så vi har inte heller så mycket tid. 2 barn oxå...... men det går...det positiva är att vi har inga ekonomiska problem. Men pengar är inte allt.

  • Anonym

    Hej,
    Min sambo kommer också hem sent, 6-8 men om han kommer hem kl 6 så jobbar han ju ett par timmar hemma så vi träffas ändå inte. Samma sak på helgen, iallfall en av dagarna går åt hans jobb eller att han sitter vid datorn. :(
    Men som sagt det är även skönt att vara hemma en stund själv också. Och vet jag att han ska jobba en helgdag så hittar jag på annat.

  • koje

    Ja gubben åker 07.10 på morgonen och har vi tur e han hemma till 19.00. Nu har de börjat med att ha jour på jobb så var tredje vecka har han jour o kan få rycka ut många gånger under natten. Lite trist men så här får det bli. Vi lever för de veckohelger han e helt ledig. Och vi har 5 barn.

    Det var nästan värre när han jobbade skift för då kändes det som om man träffades mindre. Visst då jobbade jag inom vården så därför träffades vi mindre. Nu har vi en liten kille på snart 7 mån så då träffas vi mer. På fredagarna så är gubben pappaledig men då brukar jag hoppa in o jobba på mitt gamla jobb bara för att få andas annan luft och bara vara jag och inte bara mamma.

  • Lola Jämtland

    Robban kommer allt mellan....16.30 o 23 typ....o det gör inte mig nåt om han kommer hem sent.....Ibland jobbar han på helgen oxå....

  • Junibarn

    Hmmm..ja när kommer han hem... vet faktiskt inte riktigt för det är alltid olika och oftast så vet jag inte ens samma dag vilken tid han ska komma hem. Det är rätt trist för då kan man aldrig planera in nåt. Men många dagar så åker han runt 09 och kommer hem ca 20-21. Och så blir det oftast 1 dags jobb på helgen med.
    Känner liksom du att man är så ensam om att ha så lite tid. Alla andra tycks vara ute och åka pulka och åker till badhuset....

  • Wilma06

    Så skönt att se att vi är så många fler som har det så. Min sambo är borta ca 07.00-19.00 när han inte reser med jobbet o inte är hemma alls. Jobbar hemma en dag på helgen.... Ja... alla de där på badhuset har man ju funderat på ibland...
    Vi har två barn, väntar tredje. Ekonomin är bra vilket är ett plus förståss. Men i år har han inte haft tid att ta semester (jo mitt på sommaren) så i våras o höstas åkte vi till solen utan honom, vilket kändes lite tomt... men ändå underbart att få rå om barnen själv oxå...

  • Pyris

    Min man kommer hem 23:30. Han börjar 14:00 så han åker härifrån ca 13:20. Inte så mycket tid heller tillsammans. Men han är ledig på fredagar.
    Men nu har han tagit ett jobb till som han ska jobba på helgerna. Var 3:e helg i och för sig. MEn dom helgerna är han borta hela dagen.

  • myran02

    Han slutar 16 mån-tors och 13 på fredagar, då vi passar på att fika en timme innan vi hämtar tjejerna. Ganska skönt, men ibland blir det kaos på jobbet, och då kommer han hem efter 22 i ett par veckor i sträck (de ändrar schemat)
    Jag jobbar ju helger 2 helger av 5, så man får pussla sig ihop tid vissa veckor.

Svar på tråden När kommer era män hem på kvällarna?