• Äldre 30 Jun 20:21
    2549 visningar
    22 svar
    22
    2549

    Var införskaffa kaninhonor i Göteborgstrakten ?

    Hejsan !!!

    Är så att här länge varit tankearbete kring införskaffande av husdjur och kom efter mycket om och men fram till att vi nog skulle passa allra bäst ihop med kaniner ,,, Söker av praktiska skäl efter just kaninhonor i Göteborg med nära omnejd. Någon som har några bra tips kring detta? 

    Tacksam för allt ...

    Mvh Emmylou          


    Jag har skaffat plus (för första gången, så tacksam för alla tips & hjälp )
  • Svar på tråden Var införskaffa kaninhonor i Göteborgstrakten ?
  • Äldre 1 Jul 13:57
    #11
    Superolga skrev 2012-07-01 02:20:39 följande:
    www.teddytassen.se
    Tackar :)
    Jag har skaffat plus (för första gången, så tacksam för alla tips & hjälp )
  • Äldre 1 Jul 13:58
    #12
    mlinz skrev 2012-07-01 07:16:03 följande:
    Nästa helg ja :) jag ska dig själv (40 mil enkel resa :p) men jag har tyvärr bara hanar. Är kaninuppfödare från hela Sverige som ska dit :)
    Aha, minsann ...?!! Låter verkligen spännande ... Finns information att hitta någonstans, tro? Tack så mycket för tipset !!! Skrattande
    Jag har skaffat plus (för första gången, så tacksam för alla tips & hjälp )
  • Äldre 1 Jul 15:01
    #13

    Om du har Facebook så kan du söka efter Sveriges kaninavelsföreningen riksförbund, har en blå kanin som visningsbild. Eller evenemangen som heter typ tredagarsutställning nolhaga, Alingsås :)

  • Äldre 3 Jul 20:00
    #14
    Usch, så mycket fel där var då ...

    Skulle ju, självklart, föreställa;
    "Har sökt runt där i x antal ..."

    Skrev via mobilen ... ooops ...
    Jag har skaffat plus (för första gången, så tacksam för alla tips & hjälp )
  • Äldre 3 Jul 20:13
    #15
    www.familjeliv.se/Forum-23-410/m65626772.html
    Jag har skaffat plus (för första gången, så tacksam för alla tips & hjälp )
  • Äldre 3 Jul 21:28
    #16

    Hittade du inte? Kan skicka länkar sedan när jag sitter vid datorn, surfar också från mobilen :)

  • Äldre 3 Jul 21:51
    #17
    mlinz skrev 2012-07-03 21:28:26 följande:
    Hittade du inte? Kan skicka länkar sedan när jag sitter vid datorn, surfar också från mobilen :)

    Jodå ... Hittade och tack så mycket för tipset Gillar sidan nu och känns toppenbra inför framtiden (säkert mycket tips där o.s.v. ...), men blir inte till att åka just denna helg, dock. Lite för mycket att stå i för tillfället ... Superglad för responsen, dock. Du har inga foton på Dina fina djur, btw ...? Vore kul att få se
    Jag har skaffat plus (för första gången, så tacksam för alla tips & hjälp )
  • Äldre 4 Jul 00:11
    #18

    Jag har sidan Sörbys kaniner på Facebook :)

  • Äldre 14 Jul 16:15
    #19

    Vet inte om du har hittat någon kanin än, men kolla på Göteborgs Zoologiska, de brukar ha....

  • Äldre 14 Jul 18:38
    #20

    Och jag som är uppfödare måste avråda från att köpa från djuraffär. Stressig miljö, och noll koll på kaninens gener och släkt (exv temperament, sjukdomar..)

    Kaniner från uppfödare brukar dessutom vara billigare.

  • Äldre 14 Jul 19:01
    #21

    Fast kaninerna därifrån är egenuppfödda...

  • Äldre 14 Jul 19:49
    #22

    Men vad är syftet med uppfödningen? Tjäna pengar så klart.
    Nu har jag aldrig varit där, så jag vet inte ens om man får gå in till kaninerna hur som helst. Men de flesta djuraffärer har en alltför stressig miljö. Folk som springer in hur som helst, fåglar i samma rum som smådjuren..

    Nej, jag är inget fan av djuraffärer helt enkelt, har inte varit in i en enda där jag varit helt nöjd med djurhållningen

Svar på tråden Var införskaffa kaninhonor i Göteborgstrakten ?