• Äldre 1 Jul 10:41
    13492 visningar
    21 svar
    21
    13492

    heminsemination

    Maken och jag har försökt få barn i 2,5 år. Jag är kollad= allt bra där. Maken inte kollad. Vu provar denna månaden att inseminera här hemma. Mest pga att vi har hela huset fullt med folk.. bla min mamma som sover i en resesäng i vårat sovrum.. finns ingen annan plats.. Som ni förstår så är det inte så lätt att få till det då. Vi har gjort så att maken producerar i en stor plastspruta, sedan lägger jag mig i sängen med en kudde under rumpan och sprutar in det, säger att jag ska vila en stund. Till problemet nu då. Maken producerar relativt lite och mycket trögflytande  så det liksom fastnar i pipen. Finns det något man kan tillsätta som kan ge sperman lite mer volym? Tänkte på glidmedlet preseed.

    Kanske låter dett helt galet! Men det skiter jag i för vi vill så gärna få barn...

  • Svar på tråden heminsemination
  • Äldre 1 Jul 10:55
    #1

    Prova i stället med en 1ml spruta, den har i princip ingen "pip" fram och allt förs in!

    Jag blivit gravid 3 gånger med hemma inseminering! :)

  • Äldre 1 Jul 11:07
    #2

    Håller med ovanstående. :)
    Eller be sjukvården om en 5 ml spruta utan kanter så blir det med lättare.

    Enklare att han gör sitt i en liten mugg och du sen sakta drar upp sperman i sprutan och sen sprutar in långsamt. Sprutan måste så långt in som möjligt.

    Även jag har fått 3 underbara barn på detta sättet! :)

  • Äldre 1 Jul 11:53
    #3

    Jag har en liten spruta hemma, provade med den häromdagen. Men det är som en hård plat kant längst fram. men det kanske inte går något. Får inte ont eller... anledning till att vi köpte den större var att maken hade svårt att pricka den lilla. Men det är klart att vi i fortsättningen kommer använda en plastmugg och sedan suga upp... Äl inom 2 dagar nu:) Hoppas Hoppas

  • Äldre 1 Jul 13:03
    #4

    Åh håller tummarna!
    Har du inget obehag av kanten så kör med den. ;)
    Uppdatera oss gärna hur det går! :)

  • Äldre 1 Jul 13:06
    #5

    detta är jag också nyfiken av. var får man tag i sprutor?

  • Äldre 1 Jul 13:14
    #6

    Man kan fråga på sjukhus eller apotek.
    Säga att man behöver för medicin till barn. ;)
    Sen kan man be om en utan kant för att barnet inte fixar det med kant på. ;)

  • Äldre 1 Jul 13:18
    #7

    Jag hoppas ni är medvetna om att chansen att lyckad vid heminsemination är betydligt mindre än om ni har sex...

    För att öka chanserna vid insemination så bör ni göra det på en klinik, där man dels sorterar ut de bästa premierna genom "swim up", dels sprutar in spermierna genom en lång slang som placerar de på bästa möjliga sätt i livmodern.

  • Äldre 1 Jul 13:28
    #8
    Hjärtefröjd skrev 2012-07-01 13:18:48 följande:
    Jag hoppas ni är medvetna om att chansen att lyckad vid heminsemination är betydligt mindre än om ni har sex...

    För att öka chanserna vid insemination så bör ni göra det på en klinik, där man dels sorterar ut de bästa premierna genom "swim up", dels sprutar in spermierna genom en lång slang som placerar de på bästa möjliga sätt i livmodern.
    hur mycket mindre är chansen då?
    huvudsaken måste ju vara att dom kommer "in"  
  • Äldre 1 Jul 13:48
    #9

    Jag vet inte exakt hur mycket mindre chansen är, men har ni svårt att bli gravida naturligt, kommer ni ha ännu svårare att bli gravida med heminsemination.

    Varför är bara du och inte din kille "utredd" förresten?

  • Äldre 1 Jul 14:09
    #10

    jo visst kan det vara sa att det ar svarare. Men som det star i ts sa har jag huset fullt med folk. Vi vill inte missa den lilla chans som enda finns. Min man ar inte utredd pga sin sjukvardsskrack... Sa joda chansen ar liten men den finns och det racker for oss.... Agglossning nu narmaste dagarna! Hall era tummar!

Svar på tråden heminsemination