• finsko­rpan
    Äldre 1 Jul 14:09
    7343 visningar
    21 svar
    21
    7343

    mens 14 dagar efter ÄL???

    det tog sig inte den här gången. ingen mens har kommit visserligen men idag är det BIM+6 och jag testade så negativt som det går. Att mensen uteblir är ju inget konstigt för någon som har mens bara lite då och då. Men det såg så bra ut på UL när inseminationen gjordes så hoppfull blir man ju.

    Undrar om mensen alltid måste komma 14 dagar efter ÄL... det har jag läst att det är typ 11-16 dagar. men vart tar då min mens vägen om jag hade ÄL den 11 juni. det är ju 20 dagar sen... tänk om det inte kommer funka för mig!!!

  • Svar på tråden mens 14 dagar efter ÄL???
  • Äldre 1 Jul 17:27
    #1

    Har man verkligen haft ägg som släppt och inte blir gravid får man ovillkorligen mens. Lutealfasen brukar dessutom vara densamma för en och samma kvinna även om den mellan kvinnor kan vara mellan 10-18 dagar. Hur många äggblåsor hade du och i vilken storlek och när gjordes inseminationen i förhållande till äl? Det ska oerhört mycket till om äggblåsor över 10 mm inte släpper ägg. Vänta och se och testa igen,vissa får vänta länge på plus nämligen fast de bevisligen är gravida.

  • finsko­rpan
    Äldre 1 Jul 17:46
    #2

    Men! Jag blir galen på att inte veta 100%!!!

    Om jag förstod henne rätt så hade jag två ägg, en på höger och en på vänster sida (så hon sa det kunde vara risk/chans för tvillingar). Och det var typ 20 mm har jag för mig...

  • Äldre 3 Jul 13:23
    #3

    Är lite i samma situation fast är bara på bim+2. Inget plus och ingen mens. Fick positivt utslag på ägglossningstester så inseminerades dagen efter. Men ägglossade antagligen inte trots detta...

    Känner du någonting? Jag har molande värk (har haft i över en vecka) och ett väldigt taskigt humör, kort stubin och gråtmild.

    Lycka till!!  

  • finsko­rpan
    Äldre 3 Jul 18:59
    #4

    hej lillaregnbågsbebis!

    Nu är jag på BIM+8. TEstade på BIM+6 men det var negativt. Jag har väl haft "symptom". Typ andra veckan efter så mådde jag illa, hade yrsel och "mensvärk". Nu har jag mycket mindre symptom men mår illa av yougurtdoft och en del andra matdofter. Vågar inte testa igen för jag blir så ledsen men hon som gjorde inseminationen skrev att det var vätska typ som antydde att ägglossning hade skett så hon tyckte jag skulle testa igen idag och annars åka till BM för å få ta blodprov. Men jag jobbar varje dag denna veckan så jag tänkte jag väntar till måndag iaf... Det här lilla hoppet är så jobbigt att bära för jag vill bara ha besked. Tänker att det vore bäst nu om mensen inte kom förrän om en vecka för annars kan jag nog inte åka i juli för jag är bortrest veckan då jag troligen kommer ha ÄL om jag får mens just nu... MEn samtidigt är ju hoppet att för varje dag som går utan mens att jag faktiskt är gravid. Min kompis testade inte positivt förrän v 12!!!

    hoppas det har blivit nåt för dig!!! Vi kan väl följas åt så får vi se. :)

    Var gjorde du din insemination? Jag var på Sellmer. Fick du göra VUL innan? 

  • Äldre 3 Jul 19:48
    #5

    Förstår att det är jobbigt att inte veta! Oj, plussade i v 12!? Låter otroligt!

    Jag har varit på gaia. Gjorde inget vul innan. Har gått på klinik här i Sverige för att kolla om jag har ägglossning med progesteronprov (vilket jag då hade). Sen har jag förlitat mig på det.
    Är dock ganska krass, minus efter bim bådar inte gott....
    Har köpt hem nytt test, kollar antagligen imorgon bitti.

  • finsko­rpan
    Äldre 3 Jul 20:33
    #6

    Okej, på Sellmer gjorde hon VUL innan inseminationen och hon sa att jag hade två lika stora ägg typ, så det var risk/chans för tvillingar. Så om jag fattar henne rätt - är inte superbra på danska - så hade jag riktig ÄL så mensen borde ha kommit...

    Än finns hoppet! Jag har läst om en hel del som plussat flera dagar efter BIM. Min kompis är väl en väldigt undantag så klart men du är ju bara på +2. Hoppas du får ett plus på nästa test! Är det ditt första försök eller? 

  • Äldre 3 Jul 21:00
    #7

    Mitt tredje försök. Blev gravid på andra försöket men fick tidigt mf.
    Är det ditt första försök? Tänk om det blir tvillingar, häftigt! Eller?

  • finsko­rpan
    Äldre 3 Jul 21:17
    #8

    Tråkigt med mf!!!! Hoppas det går bättre den här gången! Det här är mitt första försök så jag räknar väl egentligen att åka fler gånger - liksom för att det är vanligast. Tvillingar vore ju på ett sätt häftigt men samtidigt överväldigande när man är ensam!

  • Äldre 3 Jul 21:32
    #9

    Ja det kan nog bli fullt upp... Men väldigt mycket lycka också!

  • Äldre 4 Jul 08:13
    #10

    Nytt test idag, väldigt mycket minus. Nu har jag inget hopp kvar utan hoppas att mensen kommer snarast!

Svar på tråden mens 14 dagar efter ÄL???