• Charlo­tte45
    Äldre 2 Jul 09:47
    5557 visningar
    7 svar
    7
    5557

    Någon som provat kinesisk örtterapi och akupunktur?

    Jag undrar om det är någon som provat kinesisk örtterapi och akupunktur i Stockholmsområdet? Jag har läst The infertility cure av Randine Lewis och blev rätt inspirerad. Min man och jag har en dotter på 1½ år som vi hade den ofattbara turen att få "spontant" när jag var 45. Men nu går det trögt med att få ett syskon, inte så konstigt med tanke på att jag precis har fyllt 47. Så jag funderar på att söka upp någon kinesisk läkare i Stockholmsområdet och tar tacksamt mot tips! (Min FSH var bra, AMH visade "gamla äggstockar", dvs. de är lika gamla som jag själv. ÄD och/eller IVF känns inte som ett alternativ).

  • Svar på tråden Någon som provat kinesisk örtterapi och akupunktur?
  • qessie
    Äldre 16 Jul 20:08
    #1

    Detta undrar jag också. Vore mycket intressant att få veta om det är någon som provat och om detta lett till positivt resultat.
    Själv provade jag i några veckor i juni, både örter och akupunktur. Örterna kände jag inget av. Akupunkturen ökade min blodcirkulation iaf för stunden. Tror att behandlingen måste pågå ett tag för att man ska kunna se några resultat. Akupunktören behöver även få tid att lära känna ens kropp och hur den svarar på örter och nålar. Men, örterna är dyra så det blir en kostsam historia om man ska hålla på en längre tid.

     

  • Äldre 12 Aug 20:36
    #2

    En tjej i en annan tråd här på FL skrev nyligen i en tråd som jag ofta besöker att hon efter att ha intagit örter samt gått på akupunktur i 3 månader blev gravid. Kan tillägga att hon hade lågt AMH & väldigt högt FSH och jag tror också att hon blev nekad IVF pga hennes dåliga värden. Så mirakel kan ske Solig.
    Önskar er lycka till. {#emotions_dlg.flower}

  • Äldre 28 Aug 07:23
    #3

    Gick på akupunktur i sammanlagt 5 månader, med ett uppehåll på ca 5 veckor då min akupunktör var på sem i Kina. Gjorde IVF på slutet av behandlignen o plussade faktiskt, men det blev missfall i ve 5. Vet ju inte om det var akupunkturen som gjorde att jag plussade, men tror det hjälpte. Dock blir det som sagt en dyr historia då varje behandligen kostar 360 kr o man ska gå 2 ggr veckan+ man ska köpa örtmedincer för 100 kr veckan, så det blir ju mer än 3000 kr per månad,
     

  • Äldre 3 Sep 13:08
    #4
    Charlotte45 skrev 2012-07-02 09:47:42 följande:
    Jag undrar om det är någon som provat kinesisk örtterapi och akupunktur i Stockholmsområdet? Jag har läst The infertility cure av Randine Lewis och blev rätt inspirerad. Min man och jag har en dotter på 1½ år som vi hade den ofattbara turen att få "spontant" när jag var 45. Men nu går det trögt med att få ett syskon, inte så konstigt med tanke på att jag precis har fyllt 47. Så jag funderar på att söka upp någon kinesisk läkare i Stockholmsområdet och tar tacksamt mot tips! (Min FSH var bra, AMH visade "gamla äggstockar", dvs. de är lika gamla som jag själv. ÄD och/eller IVF känns inte som ett alternativ).

    Körde akupunktur hur många gånger som (16) helst inför förra försöket... dock hjälpte det inte mig. :(
  • Äldre 3 Sep 15:11
    #5

    Jag har gått hos Sofie Lagercrantz i Sthlm. Googla. Gick ca 6 ggr och tog även örter. Det hjälpte mig inte men hon bar helt klart inne på rätt spår. Jag gick samtidigt fert utredning och fick där Levaxin. Några veckor efter det började jag ta Adrekomp mot min binjuretrötthet. Hux flux blev jag gravid. Är nu i v 11. Jag har planer på att fortsätta akupunkturen efter min graviditet för att kunna sluta medicinera och låta akupunktiren lära kroppen själv att producera sköldkörtelhormon samt stärka binjurar. Tror aku hjälper men det tar tid. Lycka till

  • Charlo­tte45
    Äldre 5 Oct 14:18
    #6

    Hej igen
    Jag har nu börjat hos Marietta Thunström med akupunktur, kosttillskott, kinesiskt örtté. Hon verkar bra, men jag får inte träna, vilket känns svårt. Och så är det massa som man inte får äta; jag har väl aldrig längtat efter choklad som nu...

    Men lika bra att göra det ordentligt tänker jag. Vi får se hur det går. Om det inte har blivit något vid årsskiftet lägger jag nog ner syskonförsöken.

    Hur tänker andra i min ålder (som hade lätt för att bli gravida fram tom 45 års ålder)?

  • Charlo­tte45
    Äldre 11 Oct 14:28
    #7

    Hej igen
    Vore kul att komma i kontakt med någon mer 40+-are som också provar akupunktur! Jag har nu gått två gånger och det känns bra, men det konstiga är att min mens inte vill sluta. Jag vet att det kan bli så vid min ålder, men det har aldrig hänt förut. Jag undrar om det var akupunkturen som satte igång detta?

    Någon mer som har erfarenheten att mensen blir mer utdragen vid akupunktur? Jag har normalt 5 dagars mens, nu är jag inne på dag 8. Jag tror tyvärr att det inte är så positivt om man vill ha ett barn till.

Svar på tråden Någon som provat kinesisk örtterapi och akupunktur?