• WickedyWitch

    Om du hade en tidsmaskin, vart skulle du åka och varför?

    Som rubriken lyder..

    Själv satt jag och funderade på detta igår och kunde inte bestämma mig.
    En del av mig ville åka till romantiken, någon gång på 1800-talet.. Kanske leva i England som en rik "lady" ;) Kunna strosa runt min "sommarstuga" med en lång vit klänning och känna mig lagom tillfreds. Detta är min personliga bild av romantiken, det var ju säkerligen inte så intressant som jag föreställer mig ;p

    En annan del av mig ville åka tillbaka till 20-30-40-talet där omkring. Varför vet jag väl eg inte, jag bara känner mig så dragen till den tidsperioden allmänt..

    Så, vart skulle ni åka, och varför? :D

  • Svar på tråden Om du hade en tidsmaskin, vart skulle du åka och varför?
  • snällochgla

    Jag skulle åka tillbaka till 1890-talet när min farmor (död 1980) föddes. 

  • NochA

    Hmm.. jag skulle nog vilja åka tillbaka lite i tiden o ändra på vissa saker i mitt liv. Fast å andra sidan så kanske det skulle ändra mitt nuvarande liv totalt o det vill jag ju inte...

    Annars så skulle jag vilja åka till framtiden

  • Anton Chigurh
    Medeltiden. Vill se om det var så jävligt som det påstås.
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • La Lola

    Jag skulle ta med mina barn tillbaka i tiden så att de fick träffa sin mormor o morfar som dog för 14 år sen.....


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • TrailerTrash

    60-talet för att få uppleva hela 60-talets anda.Musiken,kläderna,människorna.Tänk att få se The Doors live 1965 tex


    I love the smell of shit in the morning
  • MajaVira

    Jag är inte så historiskt intresserad, så skulle nog istället välja att åka tillbaka och tala mig själv som 17-åring tillrätta (eller ändra på vissa saker,  beroende på "reglerna" för tidsresan). Det hade förhoppningsvis gjort att jag undvikit en del tråkigheter i mitt liv.

  • WickedyWitch
    NochA skrev 2012-07-03 08:42:34 följande:
    Hmm.. jag skulle nog vilja åka tillbaka lite i tiden o ändra på vissa saker i mitt liv. Fast å andra sidan så kanske det skulle ändra mitt nuvarande liv totalt o det vill jag ju inte...

    Annars så skulle jag vilja åka till framtiden
    Tänkte samma, då hade ju så mycket förändrats i ens liv :S Så det vågade jag inte röra haha.
    Vad hade velat se i framtiden, något speciellt? :)
  • NochA
    WickedyWitch skrev 2012-07-03 08:51:59 följande:
    Tänkte samma, då hade ju så mycket förändrats i ens liv :S Så det vågade jag inte röra haha.
    Vad hade velat se i framtiden, något speciellt? :)
    Hihi, precis!

    Jag hade velat se mina barn som vuxna o deras barnbarn. Kanske fått info så man skulle kunnat styra framtiden så den blir så bra som möjligt, både för mig och mina barn och barnbarn.
    Kanske ta reda på nån bra investering så att man blir tryggad ekonomiskt.
    Hade oxå varit spännande att se om de har kommit fram till nåt gällande Fibromyalgi som hade kunnat hjälpa mig

    Kom på lite till som jag hade velat göra i dåtiden:
    Träffat min farfar igen, innan medan han mådde bra och hade minnet i behåll. Hade velat att han skulle få träffa min son medan han var klar i huvudet oxå. Han dog i höstas. Sett till de inte hade gjort fel med mormors rehab efter op. Hon sitter i rullstol nu o kommer nog alltid att få göra det tyvärr Renoverat mitt gamla hus på ett annat, smartare sett.

    Tror att jag skulle våga göra detta utan att det hade ändrat allt för mycket på nutiden/framtiden..

Svar på tråden Om du hade en tidsmaskin, vart skulle du åka och varför?